ביצוע אופטימיזציה on page
כחלק מהעולם המודרני, כולנו צרכני תוכן. תוכן איכותי ישאיר את הגולשים באתר לאורך זמן, יגרום להם לחזור שוב ולהתעדכן ויגרום להפניה ושיתוף משתמשים נוספים. יש לבצע ריענון לתוכן באתר ולשמור על כך שיהיה רלוונטי, עדכני ומקורי. תוכן ארוך ומושקע יסייע במציאת האתר שלנו ביותר חיפושים בגוגל (כגון לונגטייל). יש לציין שתוכן משוכפל מוריד את ציון איכות האתר כך שמומלץ על תוכן מקורי.
מהי אופטימיזציה לאתרי אינטרנט?
אופטימיזציה היא התאמה לתוכן בעמוד מסוים, תהליך השיפור שמבצעים באתר כדוגמת: תוכן, עיצוב – חלק בלתי נפרד מחוויית המשתמש ולעיתים הנראות אף תמשוך את המשתמש לפני קריאת התוכן ומהירות בעיקר כי דף אשר נטען לאט גורם לחוסר סבלנות ע"י המשתמש וחוסר רצון להמשיך לגלוש בו, וזה מה שחשוב בעצם נכון?
תהליך האופטימיזציה נועד במטרה לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש וליצור תנועה רבה ורלוונטית יותר וכן לשפר את חווית המשתמש וליצור engagement ובכך לגרום למשתמש להישאר באתר, להמליץ ואף לשתף אותו, מה שיגדיל את הפרסום. תנועה. שימוש
חשוב לזכור שכחלק מאופטימיזציה של האתר חשוב לקחת בחשבון את התאמת האתר לדפדפן במובייל ובמידת וקיימת אפליקציה יש להתאים את התוכן, העיצוב ושירות ה-notifications.
במה אפשר לעשות אופטימיזציה?
כותרת
- כותרת דף- הינה הנושא של העמוד או התוכן שנותנת למשתמש ולמנוע החיפוש מידע על מה מדובר.
- Meta title – כותרת ראשית המופיעה בתוצאות החיפוש, חשוב להשקיע מחשבה מאחורי בחירת הכותרת שכן היא זו שתוביל לכניסה בפועל אל האתר, ניתן לעשות זאת במספר דרכים ביניהן שימוש במילות מפתח ניתן להשתמש באתר Uber Suggest לבחון נפחי חיפוש של מילים וביטויים אשר יסייעו להציג את הכותרת כמוצלחת למנועי החיפוש, הוספת קטע קצר (Meta Description) המכיל מידע אודות התוכן או תמונה.
תמונות
- ראשית, מומלץ לצרף את התמונה לפוסט ולהכניס כיתוב מסוים שייתן תיאור לקורא. מדובר בעניין חשוב עבור חווית המשתמש ומנועי החיפוש, שכן תמונה תוסיף עניין לחוויית המשתמש ותשפר את איכות האתר.
- חשוב לבחור תמונה טובה ואיכותית שתמשוך את עיניי המשתמש, לעיתים עוד לפני קריאת התוכן, להשתמש בשם נכון לתמונה ובKeywords – אשר יתארו מה תוכן התמונה.
בנוסף יש לקחת בחשבון שלתמונה ישנה השפעה על מהירות העמוד וטעינתו ולכן ניתן להקטין את משקל התמונה אך חשוב לזכור שהקטנה עלולה לפגום באיכות התמונה ולכן שוב צריך למצוא איזון בין איכות לחווית המשתמש.
סרטונים
בעידן של היום, סרטון וידאו טוב יכול לעשות את ההבדל, לגולשים לא תמיד יש סבלנות לקרוא או לדפדף בין תמונות. כיום קל יותר לצרוך וידאו בין אם זה בנייד או בטאבלט ואנשים אוהבי את זה. וידאו יאפשר לקהל שלך להבין מול מי הם עומדים ומה מוצג בפניהם. כמות המידע שניתן להכניס עצומה, כל אחד עם טלפון חכם יכול לצלם וידאו ברמה גבוהה. גם כאן כותרת, תיאור ותמונה טובה לסרטון תשפיע על הקידום שלו.
אפשרויות לביצוע אופיטימיזציה
כותרות – ישנם כמה דרכים לבצע אופטימיזציה ל-Meta Title:
- אחת מהדרכים היא להפוך תגית כותרת לייחודית, התאמה לכל עמוד כדי שיהיה קל להבדיל ביניהם. חשוב שהטייטל יכיל את המידע שבאותו הדף ולא יטעה את הגולש.
- כפי שצוין קודם, לשלב מילות מפתח ייחודיות על מנת שבחיפוש ייסרקו המילים שהוקלדו באופן אוטומטי וכך המחפש ימצא את מבוקשו בקלות יותר. חשוב לא לכתוב תגיות טייטל קצרות מדי ולא ארוכות מדי, משום שיש כמות של תווים מסוימת שניתן להשתמש בהם וחבל לא לנצל אותם מחד, אך מגיסא טייטלים שיחרגו את התווים המסוימים לא יוצגו באופן מלא, לכן חשוב למצוא מקום טוב באמצע.
חלק זה אינו מוצג ללקוח ועיקרו להציג מידע במנועי החיפוש ובכך לסייע לנו לקבל חשיפה ולהגדיל את שיעור ההקלות (CTR).
מפת אתר XML
מפת האתר היא ריכוז כלל העמודים השונים של אתר האינטרנט בדף אחד. זהו כלי חשוב לקידום אתרים שכן זהו דף מסודר באופן ברור כדי שמנועי החיפוש יוכלו לנווט אליו באופן קל יותר וכדי שיוכלו לאנדקס את האתר.
בדרך כלל יוצרים שתי מפות, האחת כדי שהגולשים באתר יוכלו להתמצא בו בקלות וחווית השימוש תהיה נוחה יותר. השנייה על מנת שמנוע החיפוש ימצא בקלות את האתר וישפר את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.
Open Graph
שיתוף ברשתות חברתיות ע"י צירוף תמונה למאמר שלנו. זה יאפשר לשתף את התוכן מהעמוד באתר עם משתמשים שיגיעו מקידום פייסבוק והאינסטגרם. חשוב ומומלץ לפתוח את תוכן האתר לשיתוף (כך ניתן ליצור traffic ממקורות נוספים).
אז אחרי שעשינו את האופטימיזציה ניתן לעקוב אחר מה באמת קורה באתר, לקבל מידע רשמי וחשוב ישירות מגוגל על ידי קונסולת החיפוש של גוגל (Google search console), המידע שיתקבל הינו סטטיסטי ויתרום לבעל האתר להבין כיצד לשפר את האתר כל הזמן. אציין שכלי זה ניתן כשירות ללא תשלום וככל שמדובר בכלי של גוגל ותוצאות החיפוש הינם ממנוי החיפוש של גוגל, התוצאות בכלי זה יהיו הכי אמינות. ניתן לבדוק אילו מילות חיפוש הביאו להופעת האתר בחיפוש, כמה פעמים הוא הופיע, באילו דירוגים, כמה משתמשים הקליקו על החיפוש, אילו עמודים זכו להכי הרבה כניסות ובאילו מכשירים השתמשו הגולשים שהגיעו לאתר ומאיזה מדינות. כמו כן יש כלים נוספים כמו MOZ PRO שהינה One Stop Shop לקידום אורגני ולא אפרט במאמר זה על יכולתה אך היא אינה חינמית.