מחקר מילות מפתח
נדמה לי שכבר הזכרתי שנושא מחקר מילות מפתח הינו חוד החנית של מלאכת קידום בגוגל ובלי ביצועו לא ניתן להתחיל במלאכת הקידום בצורה רצינית ואף אין טעם לכך.
אני מניח שאת המושג הראשוני מחקר מילות מפתח גוגל אתם פחות או יותר מכירים ואם לא בקרו בדף מחקר מילות מפתח גוגל ושם תקבלו מושג ראשוני …
בכל מקרה מטרת ביצוע המחקר הינה למצוא את מילות מפתח גוגל האטרקטיביות (אופטימליות) ביותר לקידום אורגני בגוגל של אתרכם , אז איך עושים זאת … (כמובן ברמה הראשונית)
ראשית פותחים גליון אקסל ובו כמה עמודות : ראו הגליון מטה, לחצו על התמונה להגדיל …
העמודות הראשיות והחשובות למחקר ראשוני של ברמת בעל אתר הן :
מקור : מקור מילת המפתח, למשל רעיונות עצמיים , רעיונות מכלי מילות המפתח של גוגל, מילות מפתח שבשימוש המתחרים ועוד. ממלאים לכל מילת מפתח את המקור שלה בהתאם שלב חשוב בתהליך של פרסום בגוגל.
מילה/ביטוי נבדק : רושמים את מילות המפתח שנבחרו כל מילה בשורה …
כמות/נפח חיפושים מדוייקת : אם יש לכם חשבון ג'ימייל ואם לא הגיע הזמן לפתוח, זו פעולה פשוטה וגם חובה שיהיה לכם כבעלי אתר גם לשם פתיחת חשבון גוגל פלוס ועוד , לאחר מכן מחפשים בגוגל את הביטוי "כלי מילות המפתח של גוגל" ונרשמים לכלי באמצעות חשבון הג'ימייל ומחפשים את הנתון הזה שם … מקישים את מילת המפתח (ראו בתמונה,חץ אדום) ומסמנים v תחת "מדוייקת" תחת סוגי התאמה (חץ אדום) ולוחצים "חפש"(בריבוע הכחול), ואז בוחרים את כמות החיפושים המתאימה למילה בעמודות עם החץ הכחול (בוחרים את העמודה המתאימה בהתאם להגדרות ב-? של העמודה) כמובן בהתאם למטרת המחקר (קידום בארץ בחו"ל וכו').
רק לשם הסבר התאמה מדוייקת משמעותה חיפושים של מילת המפתח המסויימת במדוייק ולא בלווי תוספות כלשהן (זנב ארוך).
לאחר שמלאתם את נפח חיפושים מדוייק לכל מילת מפתח בגליון גשו לעמודה הבאה :
רלבנטיות ביטוי לאתר : משמעותה של עמודה זו היא הערכה ב-% של מידת הרלבנטיות של כל מילת מפתח בגליון למוצר/שרות/ערך מוסף שהאתר שלכם מספק ללקוח פוטנציאלי. תנו ציון באחוזים או בשבר עשרוני למידת הרלבנטיות ומלאו בהתאם בעמודה זו. כאשר מדברים על פרסום באינטרנט חשוב ביותר להיות ממוקד.
נפח חיפושים אמיתי : למעשה עמודה מחושבת שהינה תוצאה של נפח חיפושים מדוייק x רלבנטיות ביטוי לאתר . (נהוג להכפיל גם במקדם של חיפושי סרק כלומר חיפושים שמטרתם האמיתית אינה חיפוש אלא בדיקות של בעלי אתרים ו/או מקדמי אתרים. הסטטיסטיקות מדברות על בין 25% – 40% חיפושי סרק תלוי בתחרותיות של התחום). כלומר שיש להכפיל במקדם של בין 0.6 – 0.75
עמודה הבאה מתייחסת לתחרות : כלומר לכמות התוצאות שמנוע החיפוש מחזיר לנו בעת חיפוש מילת מפתח מסויימת. כמובן ככל שיש יותר תוצאות חיפוש אזי התחרות על מילת המפתח גדולה יותר.
מספר מתחרים בגוגל מדוייק : מחפשים את מילת המפתח בגוגל כאשר מקלידים את מילת המפתח בגרשיים כך למשל : "קידום אתרים" (ראו בתמונה מטה). המשמעות הינה כמה תוצאות גוגל יביא בעקבות חיפוש מדוייק רק של מילת מפתח זו . אם מישהו חפש למשל קידום אתרים אורגני בגוגל זה לא יכנס לחשבון זה. זוהי המשמעות של חיפוש מדוייק.
רושמים את כמות תוצאות החיפוש שמצאנו בעמודה זו לפי הציור מטה : במקרה הזה 1,090,000 (תחרות חזקה).
והעמודה האחרונה שמטרתה לתת לנו מדד המלצה לאטרקטיביות בחירת מילת המפתח (במחקר ראשוני זה המדד שיקבע מי יבחרו כמילות המפתח האטרקטיביות ביותר) היא :
KEI יחס בין כמות חיפושים לבין תוצאות (מתחרים) : לפי הנוסחא נפח חיפושים אמיתי בריבוע/מספר מתחרים בגוגל מדוייק. לפי מדד זה נבחר את כמה מילות מפתח שעבורן מתקבלת התוצאה הגבוהה ביותר בנוסחא זו. במילות מפתח אלו נבחר לקדם את דפי האתר. ואגב ניתן להשתמש במילת/ות המפתח שנבחרו ולשבצן גם לשם דף העסק בפייסבוק שנסרק ע"י גוגל וזה יכול לסייע לקידום דף העסק בפייסבוק בשלב של פרסום בפייסבוק.
כמובן אני חייב לציין שזהו מחקר מילות מפתח ראשוני שכל בעל אתר יכול לעשות על מנת להחליט באלו מילות מפתח כדאי לו להשתמש בקידום האתר שלו. בכל מקרה אם רוצים מחקר מילות מפתח יותר רציני,מקצועי ומעמיק יש לפנות למקדם אתרים מקצועי. להזכירכם מחקר מילות מפתח גוגל מקצועי זו התמחות שלי …
ואם כבר בצעתם מחקר מילות מפתח ואתם רוצים לדעת איך וכיצד משתמשים במילות המפתח שבחרתם במחקר לשם קידום אתרים אורגני בגוגל … בקרו בקישור הבא : http://daniv-kidum.co.il/?p=1242
עדכון קטן למאמר : מאז כתיבת המאמר ,גוגל בטלו את "כלי מילות המפתח" ובמקומו יצרו את הכלי לתכנון מילות מפתח … ראו הקישור https://support.google.com/adwords/answer/3141229 , ב"בלוג קידום בגוגל ובפייסבוק" באתר כתבתי מאמר המדריך בצורה ברורה ומפורטת – כיצד לעבוד עם הכלי החדש … לחצו על מדריך לביצוע מחקר מילות מפתח עם הכלי החדש "מתכנן מילות המפתח"
ותתעדכנו … בהצלחה ,ואל תשכחו לשתף את החברים !
Google+ נכתב על ידי "dany vecsler"
אשמח לתגובותיכם … תודה,
אף פעם לא חשבתי על זה לעומק, בשביל דברים כאלו, טוב שיש אותך פה דני.
מיקי אם יש לך אתר אתה חייב לבצע מחקר מילות מפתח על מנת לקדם האתר ביעילות …
" בעלי אתרים … הנה הקישור " . אני אומר לכם דני וקסלר – זה המקום ללמוד איך לבצע מחקר מילות מפתח ( אגלה לכם סוד גם אדון צוקרברג עוקב אחריו ) . אבל אתן ללכם עצה שלא תסולא בפז . אחרי שתלמדו את הנושא עדיף שתתנו לדני לבצע את העבודה עבורכם !!!
תוגה על הפרגון , יורם