קידום אתרים אורגני הוא תהליך שנועד להעלאת ביטוי שמוצג בדף באתר למקומות ראשונים במנועי החיפוש. קידום אורגני מעניק לאתר חשיפה ולידים, מאחר שגולשים המחפשים את הביטוי קולטים את הכותרת, מקליקים עליה וגולשים ישירות לאתר. גם אם טראפיק מגיע לאתר בדרכים שונות, רק לחלק מהן מתייחס גוגל כאל נתונים שתורמים לקידום האתר – ותוכן איכותי ובעל ערך מוסף עדיין תורם רבות, הן לקידום אתרים אורגני והן לשיווק עסקים.
קידום אתרים אורגני, איכותי ואוטומטי
לכאורה, ככל שבאתר כמות תכנים רבה יותר – כך גדלים הסיכויים שלו לתרום לקידום אורגני בגוגל ובכך פרסום בגוגל בצורה אפקטיבית שתניב תוצאות ותביא לקוחות. יחד עם זאת, כמות התוכן אינה הקריטריון היחידי : כדי להגיע למקומות הראשונים במנוע החיפוש הענקי שלה, יש לעמוד בקריטריונים של גוגל לאיכות תכנים. פרסום בגוגל עובד – השאלה היא איך עושים זאת.
האם זוהי הנוסחה לקידום אתרים שגוגל "אוהב" – כדי לקדם את האתר יש לכתוב תוכן איכותי בו נכללת מילת המפתח שתוצג במנוע החיפוש? אולי מאכזב לגלות, אך קביעת איכות התוכן באתר מבוצעת באופן אוטומטי לחלוטין. גוגל אוסף מידע מאתרי האינטרנט באמצעות "עכבישים" הסורקים אותם, וקובע את איכות התוכן שלהם על פי פרמטרים אוטומטיים. כדי שתוכן איכותי יפגוש בסורק הנכון ליצירת תהליך קידום אתרים אורגני מתגמל, יש לבצע אופטימיזציית SEO בתוכן המאמר או הפוסט, על מנת שהסורקים של גוגל יזהו שאכן זהו תוכן איכותי שמכניס תנועה לאתר וגם משתלב בנישת האינטרנט הנכונה. כמובן, תוכן שמזוהה כאיכותי על ידי גוגל עשוי להעלות את ערך האתר כולו ולתגמל בקידום בגוגל.
איך לשמור על איכות התוכן וגם לקדם אותו בגוגל
האם לכלול את איכות התכנים בשיקולי הקידום האורגני של האתר בזמן העבודה של פרסום באינטרנט לאותו אתר? על תוכן שנכתב למטרות קידום אתרים אורגני מוטל לעמוד בשני קריטריונים קשוחים: מנועי החיפוש צריכים לאהוב אותו – והקוראים צריכים לאהוב אותו. ככל שהוא מותאם הן לגולשים והן לסורקים, כך גדל הערך הפוטנציאלי שלו לקידום האתר. ומדוע פוסט הכתוב היטב ומשביע את רצונם של הגולשים אינו תמיד מקודם בגוגל? במקרים שכאלה, ייתכן שיש להתאים את מבנה התוכן של הדף לקידום אורגני.
שיטות בסיסיות בבניית תוכן דף להתאמתו לתהליך קידום אתרים אורגני:
- הצבת מילת מפתח בכותרת ובתיאור הדף.
- הצבת מילות מפתח בצפיפות המתאימה, פיזורן בתוכן במקומות המתאימים ובקונטקסט הנכון.
- חלוקת התוכן (פוסטים, מאמרים) לפסקאות עם כותרות משנה.
קידום אתרים אורגני וקישור התוכן
גוגל מתייחס בכובד ראש לאיכות הקישורים הנכנסים לאתר והיוצאים ממנו. עד כמה קישור לתוכן ספציפי באתר מקדם אותו אורגנית? אין ספק שקישורים איכותיים משמעותם הגברת חשיפת תוכן למנועי חיפוש. בנוסף, קישורים איכותיים יכולים להוסיף לערך הכללי של האתר בשקלול של גוגל אם כי חלקם בקידום האתר ירד.
קידום אתרים אורגני שגולשים אוהבים
עד עכשיו התייחסנו לשיטות שתורמות לקידום אתרים מבחינת גוגל. אבל גם כאשר המטרה היא קידום אתרים אורגני, יש להביא בחשבון את העניין של הגולשים ואת הצורך שלהם בתוכן איכותי ולשלב תכנים ואינפורמציה מעניינת ובעלי ערך מוסף באתר. וכמובן לא לשכוח לשתף כמה שיותר תוכן חדש באתר לרשתות החברתיות כיוון שסיגנלים חברתיים תורמים לקידום האתר. קידום אורגני הנעשה אצל משרד פרסום מקצועי הוא קידום אשר נעשה בצורה הטובה ביותר.