להתברג בתוצאה הראשונה של גוגל היא ללא ספק המטרה העיקרית של כל בעל עסק המשקיע אלפי שקלים בחודש בקידום אורגני מקצועי של האתר שלו. בתחומים מסוימים תחרותיים עם נפח חיפושים גבוה גם התברגות בטופ 3 או טופ 5 התוצאות הראשונות יכול להיחשב מכובד מאוד ולהניב תוצאות יפות במיוחד. ידוע לכל שיש לפחות כמה מאות פרמטרים המשפיעים על דירוג אתרים במנוע החיפוש כאשר גוגל חושפת רק חלק קטן מאותם פרמטרים. סקרנים לדעת מה גוגל אוהבת באתרים המדורגים גבוה? או לכל הפחות מה מייחד אתרים כאלה?
#1 – תוכן איכותי מאוד:
הפקטור המשמעותי ביותר בעיני גוגל ובעיני מקדמי אתרים מקצועיים הוא נושא התוכן. התוכן הכתוב באתר שלכם הוא לא רק הדרך של גוגל להעריך במה עוסק האתר ובמה עוסקים העמודים הפנימיים בו אלא גם המענה לצורך של הגולשים, מה שקובע כמה זמן הם יישארו באתר ומשפיע על כל כך הרבה פרמטרים אחרים שזה פשוט הופך אותו לפרמטר בעל החשיבות הגבוהה ביותר. חשוב לדאוג לתוכן ייחודי, מקורי, בעל ערך וכזה הנותן מענה למה שכתוב בכותרת של כל עמוד. חשוב לשמור על תוכן רלוונטי, מעודכן לאותה התקופה ואם אפשר שהתוכן יהיה גם באורך מסוים שהוא יותר מהסטנדרט של מאמרים קצרים וחסכוניים זה רק יתרום לכם להליך הקידום.
#2 – קישורים:
הקישורים הנכנסים לאתר שלכם ונחשבים כהמלצות הם עדיין הפקטור המשמעותי ביותר המציג לגוגל המלצות מרחבי הרשת לאתר שלכם. אומנם היום איכות הקישורים וסמכות האתרים המפנים חשובים יותר מאשר כמות הקישורים אך ללא ספק כי הקישורים המפנים אליכם משחקים תפקיד חשוב בדירוג שלכם.
#3 – מהירות הטעינה של האתר:
גוגל אפילו השיקו כלי חינמי לניתוח ובדיקה של מהירות האתר שלכם ועצות לשיפור. מדובר באחד הפרמטרים החשובים ביותר לחוויית המשתמש באתר שלכם בכלל ולגוגל כפרמטר חיוני בפרט. גוגל לא אוהבת אתרים הנטענים לאט ולכן תעדיף אתרים עם מהירות טעינה גבוהה בתוצאות הראשונות.
#4 התאמה למובייל:
מעל חצי מהגולשים באינטרנט עושים זאת באמצעות המובייל. חשוב לבצע התאמה רספונסיבית לאתר באמצעות בונה האתר שלכם/מתכנת שאתם שוכרים או חברת הפרסום שאתם עובדים עמה גם אם זה כרוך בתוספת תשלום (כיום כאשר בונים אתר חדש זה אמור להיכלל כבר במחיר הבניה של האתר). התאמה זו תאפשר לגולשים לגלוש ממסכים בגדלים שונים (סמארטפונים, טאלבטים, ניידים ונייחים) מבלי שהמסך או הטקסט ייחתכו באמצע, עם אפשרויות ניווט נוחות ויעילות ועוד.