קידום בגוגל הוא שירות שכיח מאוד בתחום הפרסום והוא למעשה שירות שבו חברת הפרסום/הקידום מבצעת פעולות שונות כדי להתאים את האתר למנועי החיפוש ולהעלות אותו בתוצאות הדירוג האורגניות של גוגל. מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם וגם זה שמעל 90% מחיפושים באינטרנט מתבצעים דרכו הוא מנוע החיפוש של גוגל. מעבר לכך שהאלגוריתם של גוגל הוא הכי מתוחכם, חכם ומתקדם בעולם. משום כך כאשר מדברים על קידום אורגני במנועי החיפוש או קידום בגוגל לרוב מתכוונים לאותו הדבר.
האם יש הבדל בין קידום בגוגל לקידום אורגני במנועי חיפוש?
אם נפרק את ההגדרה של הביטוי הרי שקידום אורגני במנועי חיפוש הוא שירות כללי של קידום האתר בכל מנועי החיפוש (שכן יש עוד מנועי חיפוש מלבד גוגל כמו יאהו, בינג, ביידו, יאנדקס וכו') ואילו קידום בגוגל מתייחס לקידום אורגני במנוע החיפוש של גוגל בלבד.
מה בנוגע לעבודת הקידום עצמה?
ובכן מרבית מנועי החיפוש בעולם הרבה פחות מתקדמים ומתוחכמים ממנוע החיפוש של גוגל. כלומר אם במנוע החיפוש של גוגל יש אלגוריתם הבנוי ממאוד פרמטרים שונים המשפיעים על תוצאות החיפוש הרי שבמנועי חיפוש אחרים האלגוריתם יהיה בנוי על כמה עשרות פרמטרים לכל היותר. התוצאות יהיו לרוב פחות עשירות ומגוונות ולעתים גם פחות מדויקות מאלה של גוגל. מרבית מנועי החיפוש אף משתמשים ברעיונות דומים לאלה של גוגל – למשל כוח לאתרים שיש להם קישורים איכותיים מרחבי הרשת או אזכור של ביטוי מפתח מסוים כמה פעמים באותו עמוד וכו'.
מה לגבי מנועי חיפוש זרים?
ישנם מנועי חיפוש הייחודיים למדינות מסוימות, בעיקר למעצמות גדולות כמו למשל מנוע החיפוש של יאנדקס ברוסיה (ובכלל עבור קהל דוברי הרוסית בעולם) ועד לביידו – מנוע החיפוש של סין. הסינים והרוסים כמעט ולא משתמשים בגוגל אם בכלל. להם יש את מנועי החיפוש שלהם הנחשבים לגדולים ואיכותיים וכן ייחודיים לשפה שלהם. העובדה שאנשים יכולים לחפש מידע בשפה שלהם בדיוק ובנוחות רבים יותר תורמת לכך שהם יעשו שימוש במנועי חיפוש אלה ולא בגוגל ולכן אם השוק/קהל היעד שאתם מכוונים אליו הוא דוברי סינית או רוסית תצטרכו לבצע התאמות וקידום אורגני ספציפי המותאם לאותם מנועי חיפוש.