הפחד הכי גדול של כל בעל עסק המשקיע כסף רב, זמן ומשאבים בקידום האורגני של האתר שלו בגוגל זה שיום אחד האתר שלו יצנח בדירוגים בצורה דרסטית כזו שתפגע לו משמעותית בכמות הכניסות לאתר וכפועל יוצא גם בכמות הלקוחות וההכנסות בעסק. ירידה בדירוג בגוגל היא לא נעימה בדיוק כפי שעליה לתוצאות הראשונות בדירוגים יכולה להיות משמחת. לעתים הירידה בדירוגים עשויה להיות כתוצאה מפעולה של בעל האתר או מקדם אורגני מטעמו העובדים על האתר ועל הקידום שלו ולעתים הפעולה יכולה להיות כזו שלא קשורה אלינו אך יש לבצע התאמות מהירות בהתאם.
פעולות שהמקדם עשוי לבצע ולפגוע בדירוג האתר:
לעתים, במתכוון או שלא במתכוון, בעל האתר או המקדם מטעמו העובד על האתר ו/או מבצע פעולות לטובת קידום האתר במנועי החיפוש עשוי לבצע פעולות שפוגעות בהליך הקידום האורגני ואף מזיקות לאתר. פעולות שכאלה יכולות להיות יצירת כמות קישורים גדולה לאתר בזמן קצר, יצירת קישורים חבויים באתר בשטחים מתים בניסיון לקדם עמודים פנימיים או חיצוניים, דחיסת מילות מפתח מוגזמת בתכנים באתר או אפילו ביצוע של פעולה טכנית שמבלי לשים לב פגעה בעמודים מסוימים או בחלק מסוים באתר שפגע בקידום האורגני שלו.
אנשים המנסים להזיק לאתר מסוים ולהפיל אותו:
לצערנו הרב יש אנשים הנשכרים על ידי חברות קידום שונות המבצעים עבודה שמטרתה היא להזיק לקידום של אתרים אחרים. מדוע זה קיים? מכיוון שאם חברה מסוימת רוצה להתברג ראשונה בתוצאות החיפוש בגוגל היא עשויה לשכור אנשים שיבצעו פעולות שיזיקו לאתרים הנמצאים בתוצאות הראשונות כמו למשל יצירת קישורים בעייתיים וספאמיים העשויים להזיק לקידום ואפילו ניסיונות לפרוץ לאותם אתרים.
עדכון של גוגל שבעל האתר או המקדם לא עודכנו לגביו:
גוגל מבצעת מאות עדכונים בשנה במנוע החיפוש שלה. אחת לשנה-שנתיים בממוצע מתבצע עדכון גדול המשפיע על אתרים רבים בתוצאות החיפוש. מקדמי אתרים מנוסים ומקצועיים משתדלים להישאר מעודכנים כל הזמן לגבי עדכונים שונים של גוגל כדי לבצע התאמות באתרים שלהם ושל לקוחותיהם כדי למזער נזקים או אפילו למנף את העדכון ליצירת יתרון במקום שיגרם נזק. במידה ובעל האתר או המקדם שלו לא מעודכנים כשהעדכון יוצא לפועל האתר עשוי לספוג מכה קשה בדירוגים.