נושא בניית קישורים הוא אחד משלושת הפרמטרים הכי משפיעים על קידום אורגני בגוגל – זה לא אנחנו אומרים אלא גוגל בעצמה אומרת את זה. הנושא של קישורים הוא נושא מורכב מאוד ודרוש ניסיון רב, משאבים ואולי אפילו קשרים או השקעה כספית לא קטנה כדי לייצר תמהיל קישורים איכותי וטבעי לאתר שלנו. לאורך השנים גוגל שדרגה את מנוע החיפוש אינספור פעמים ואחת לשנה-שנתיים יוצא גם עדכון גדול שטורף את הקלפים עבור הרבה מאוד אתרים בדרך כלל אולם גם היום בשנת 2022 גוגל עדיין לא מצאה פתרון טוב יותר למדידת המלצות וסמכות של אתרים מאשר באמצעות קישורים. נכון שיש פרמטרים נוספים שמשפיעים על נושא האמינות והסמכות של אתר מסוים והתכנים בעמודים השונים בו ונכון שיש סיגנלים חברתיים ושדרוגים נוספים שבאים לידי ביטוי בנושא ההמלצות אך זה לא מספיק. לכן הקישורים חשובים גם היום ויהיו חשובים בשנים הבאות.
מה הכוונה בניית קישורים עם תמהיל טבעי?
הליך בניית קישורים יזום הוא לא משהו שגוגל אוהבת או מעודדת. למרות זאת כל המקדמים בעולם יוזמים עבורם ועבור לקוחותיהם קישורים נכנסים כיוון שבלי זה יהיה אפשר להסתמך רק על קישורים טבעיים מהקהל שיועיל בטובו לקשר אל האתרים שלכם. משום כך מקדמים יוזמים את הקישורים וגורמים לזה להיראות טבעי ככל האפשר. גוגל לא טיפשים ויודעים שהמקדמים ובעלי אתרים יוזמים את רוב הקישורים הנכנסים לאתרים שלהם אולם הם לא יכולים להעניש את כולם ולכן גוגל מענישה את האתרים היוצרים קישורים לא טבעיים בהגזמה. לדוגמה אתר שאין לו מספיק גולשים אבל יש לו פתאום עשרות קישורים בחודש. דוגמה נוספת היא אחת שרגיל היה לקבל 1-2 קישורים בשבוע או בחודש ולפתע ביום אחד קיבל במכה 100 קישורים.
איך לבנות קישורים בצורה נכונה?
כדי שהליך בניית קישורים יראה טבעי והגיוני צריך לקשר בכמות הגיונית. אם אתם רוצים יותר קישורים בכל חודש לאתר שלכם עשו זאת בהדרגה. כמו כן כדאי לקשר לעמודים שונים ולא רק מעמוד בית. עדיף לקשר מתוך מאמרים/תכנים שאתם מעלים לרשת. לעתים מתוך ביטוי מפתח מסוים, לעתים משם העסק, לעתים ממשפט שלם וכו'.
לסיכום; פרסום בגוגל בכלל וקידום אורגני בפרט הוא הליך הדורש עבודה על פרמטרים רבים ושונים בכל חודש ובכלל. בניית קישורים בתמהיל טבעי ותדירות סבירה תזכה אתכם בבוסט משמעותי לקידום שלכם.