מנוע החיפוש של גוגל מורכב ממאוד פרמטרים שונים שרבים מהם כלל אינם מוכרים לציבור. אם ניתן לייצר מהפרמטרים הרבים קטגוריות על שונות ללא ספק היינו מזכירים את נושא חוויית המשתמש בשורה אחת עם נושא התוכן והקישורים. בשנים האחרונות גוגל החלה לייחס חשיבות רבה יותר לנושא של חוויית משתמש וזה הפך להיות פרמטר חיוני מאוד הכולל מגוון אלמנטים שונים המשפיעים עליו. כך למשל עדכון Core Web Vitals של גוגל ועדכונים שונים לפני כן שגם כן היו חשובים בנושא.
חוויית משתמש עבור גוגל – אלמנטים חיוניים:
- התאמה למובייל – בשנים האחרונות גוגל זיהתה את הצמיחה המשמעותית של משתמשי האינטרנט במובייל, בטאבלטים ובמסכים שונים והחלה "לדרוש" מבעלי האתרים להתאים את האתר רספונסיבית לגלישה במסכים שונים. דבר שבעבר לא היה נחשב לקריטי אלא כבונוס עבור בעלי האתרים והיום בכל אתר חדש נחשב למשהו שהוא MUST.
- פרוטוקול SSL – רישיון SSL מסייע בשכבת אבטחה נוספת על האתר שלכם מגניבת מידע מצד ג'. ניתן לזהות אתר הכולל את מנגנון האבטחה הזה על ידי קידומת HTTPS במקום HTTP שהייתה בעבר.
- ללא פרסומות אגרסיביות – גוגל ציינה לא פעם כי השימוש בכמות גדולה של פרסומות באותו עמוד או פרסומות המסתירות תוכן הוא משהו הפוגע בחוויית המשתמש באתר ולכן ציינה שצריך למתן את הנושא.
המאפיינים של CORE WEB VITALS:
מדובר ב3 מאפיינים עיקריים המרכיבים את המונח הזה ומתייחסים לחוויית המשתמש באתר. הראשון נקרא LCP והיא מציג את זמן הטעינה של רכיב התוכן הגדול ביותר בעמוד. לדוגמה: תמונה, קובץ אודיו או אפילו תוכן מותאם אישית עם פונט מיוחד שעשויים לשקול יותר מיתר התכנים בעמוד. זמן טעינה עד 2.5 שניות נחשב לטוב, בין 2.5 ל-4 שניות נחשב לזמן סביר אך מומלץ לשפר ומעל 4 שניות הוא מצב גרוע הפוגע בחוויית המשתמש שלכם.
מאפיין נוסף נקרא FID והוא מתקשר לאינטראקטיביות בעמוד שלכם. המדד הזה בודק את הזמן הראשון בו ניתן לבצע אינטראקציה עם האתר, לדוגמה למלא טופס כלשהו באתר. ולבסוף יש את CLS שהוא מאפיין המתקשר ליציבות החזותית של האתר שלכם.
לסיכום; חוויית משתמש היא פרמטר חשוב מאוד לקידום אורגני בגוגל ולכן מקדמים רבים משקיעים זמן רב בהפיכת האתרים המקודמים שלהם לבעלי חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר תוך ביצוע פעולות שונות שיטיבו את שביעות רצון הגולשים.