בין אם יש לכם אתר תדמית, אתר חנות, בלוג או כל סוג אחר של אתר שאתם רוצים לקדם בגוגל – מחקר מילות מפתח יהיה מרכיב חיוני ובלתי נפרד מהעבודה שלכם. אנשים מחפשים תוכן בגוגל באמצעות ביטויי חיפוש שונים, לעתים קצרים יותר ולעתים ארוכים יותר. כאשר הם מבצעים חיפוש של ביטויי אלה או ביטויים קרובים בתחום שלכם אתם רוצים להיות מדורגים ראשונים בתוצאות כדי לקבל אליכם כמה שיותר תנועה של גולשים איכותיים ורלוונטיים הזקוקים לשירות ו/או למוצר שלכם.
עבודת קידום ללא מחקר מילות מפתח – האם זה אפשרי?
לקדם אתר בגוגל ללא מחקר מילות מפתח זה כמו לנהוג בלי רישיון (או עם עיניים מכוסות), בשני המקרים זה אפשרי אך בהחלט לא מומלץ. מחקר זה הינו הבסיס לעבודת הקידום ובאמצעותו ניתן יהיה לבחור את הביטויים הראשיים אותם נרצה לקדם באתר שלנו וכן את ביטויי המשנה. אלה צריכים להיות ביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים של העסק עשויים לחפש בגוגל. לאחר שנבחר את הביטויים יהיה לנו את המפה שבאמצעותה נוכל לתכנן את אסטרטגיית התוכן לאתר ולקידום האתר.
באילו כלים מומלץ להשתמש לצורך המחקר?
ישנם מגוון כלים נהדרים ומומלצים. הכלי הראשון והמומלץ ביותר הוא כמובן כלי מילות המפתח של גוגל הוא חינמי לשימוש למי שיש חשבון בגוגל אדס (ניתן לפתוח חשבון בחינם במערכת הפרסום של גוגל ותהיה לכם גישה). ניתן להשתמש גם בgoogle trends שיהפוך את מחקר מילות המפתח שלכם להרבה יותר מעניין וצבעוני (בשונה מיתר הכלים). UBERSUGGEST כלי נהדר של ניל פאתל (מקדם אתרים בינלאומי מוכר ומוערך מאוד) שרכש את הכלי כשהוא היה די כושל והפך אותו לכלי נהדר שמציע לכם מגוון רחב של רעיונות ווריאציות למילות המפתח שתקישו בכלי.
אז אילו ביטויים אנו מחפשים?
המטרה של מחקר מילות מפתח לצרכי קידום אורגני היא למצוא את הביטויים שיהיו כדאיים להשקעה של זמן, כסף ומשאבים לצורך קידום האתר באתר. הביטויים הללו ישפיעו על מבנה התוכן באתר שלנו, על מיקוד קהל היעד שלנו ועוד. זה לא חכמה לנסות להתקדם רק בביטויים עם נפח החיפוש הגבוה ביותר כיוון שלרוב יהיה מדובר גם בביטויים עם התחרות הגדולה ביותר או בביטויים כלליים שלאו דווקא יביאו לכם לקוחות. אתם רוצים לבחור בביטויים ממוקדים, הרלוונטיים לתחום שלכם וכאלה שהגולשים שלכם יחפשו, יגיעו אליכם ובאמת יחפשו אחר השירותים שלכם. חפשו ביטוי עם נפח חיפוש סביר ותחרות נמוכה ככל האפשר. ניתן לשלב עם ביטוי ראשי או שניים שיהיו מרכזיים יותר עם תחרות גבוהה יותר אך חשוב להיות סבלניים לגבי הקידום שלהם.