המדריך לכלי מתכנן מילות המפתח
גילוי נאות אם לא ידעתם … גוגל בטלו את " כלי מילות המפתח " ( adwords ) (ששימש אותנו בעלי האתרים ומקדמי האתרים לשם ביצוע מחקר מילות מפתח גוגל) ובמקומו השיקו כלי חדש "מתכנן מילות המפתח"… ראו בקישור הבא, https://support.google.com/adwords/answer/3141229
במאמר זה אנסה להבהיר לכם את השינויים שנוצרו עם השקת הכלי החדש ובעיקר את אופן העבודה עם הכלי החדש למטרת ביצוע מחקר מילות מפתח גוגל (שהינו "חוד החנית" של קידום אורגני בגוגל – כי בלעדיו לא ניתן לקדם אתר) ולא למטרת קידום ממומן (תכנון קמפיינים באדוורדס adwords )- אגב הכלי משמש ל-2 מטרות אלו. במאמר זה אתייחס לכלי החדש בהיבט הסיוע בביצוע מחקר מילות מפתח גוגל בלבד.
למעשה הכלי מספק לנו 2 נתונים חשובים העוזרים לנו בביצוע מחקר מילות מפתח (שמטרתו איתור מילות המפתח האטרקטיביות ביותר מבחינתנו בהן נשתמש לקידום בגוגל של אתרנו):
א. קבלת רעיונות והצעות נוספות למילות מפתח כאשר אנו מקישים מילת/ות מפתח כלשהיא בתוך הכלי ועזרה בתהליך של קידום האתר בשלב של פרסום בגוגל.
ב. קבלת נתונים על ממוצע החיפושים החודשי ה"מדוייקת" של מילת המפתח בגוגל – כלומר הכמות הממוצעת של הקשות בדיוק בשימוש באותה מילת חיפוש בגוגל במהלך חודש.
אז איך מתחילים ? … מקישים בחיפוש בגוגל "מתכנן מילות המפתח" או לחילופין או "כלי לתכנון מילות מפתח" או מקישים על הקישור שהוספתי בפסקה הראשונה במאמר.
אם יש לכם כבר חשבון adwords אתם יכולים להיכנס עם החשבון הקיים ואם לא פתחו חשבון עם הג'ימייל שלכם – הכלי הינו חינמי.
לאחר שנכנסתם תקבלו את המסך הבא :
לחצו על "חפש מילות מפתח חדשות ורעיונות לקבוצת מודעות" במיקום עם סימון החץ.
במסך זה תחת "המוצר או השירות שלך" (חץ ירוק) אתם ממלאים את מילת/מילות מפתח גוגל אשר עבורן תרצו לקבל נתוני ממוצע חיפושים "מדוייקים" וכן רעיונות רלבנטיים נוספים למילות מפתח מגוגל .
הערה : אם אתם ממלאים יותר ממילת מפתח אחת הקלידו אחת מתחת לשנייה (או מופרדות בפסיק) כמו בדוגמא במסך …
לחילופין ניתן גם להקליד כתובת של אתר/אתר תדמית/דף נחיתה בשדה "דף הנחיתה שלך" ולקבל רעיונות למילות מפתח . זה יותר משמש לבדיקה עבור אתר חדש או לבדיקה של אתר השייך למתחרים שלכם ממש בתחום שלכם וחשוב שיהיה מתחרה משמעותי ובולט ולא מתחרה זניח …
כמו"כ קיימת האופציה של "קטגוריית המוצר שלך" שם תוכלו להזין את הקטגוריה של האתר שלכם או של אחרים שמעניין אתכם ולקבל רעיונות עבורו (פחות שמיש …)
למעשה בשאר השדות במסך אתם משאירים את ברירות המחדל הקיימות ולא נוגעים בהם … שדה "מיקוד" ושדה "התאם אישית את החיפוש שלך" . אלא אם כן ב"מיקוד" מדינת היעד אינה ישראל ואתם רוצים לחפש במדינה שונה או בשפה אחרת.
תחת "מילות מפתח שליליות" תקלידו ביטוי רק אם אינכם רוצים שרעיון זה יוצע לנו . למעשה בשדה "התאם אישית את החיפוש שלך" ניתן להוסיף מסננים לשאילתה … כך למשל אתם יכולים לבקש רק מילות מפתח (ביטויים) שממוצע החיפוש
שלהם בחודש >= 200 וכן מסננים נוספים … נסו ולמדו מה זה נותן לכם.
אז עכשיו הגיע העת ללחוץ על טאב "קבל רעיונות" :
והגעתם למסך הבא של הרעיונות למילות מפתח עם כל הנתונים …
וכעת לחצו במקום שסמנתי לכם במסך: "רעיונות למילות מפתח"
ותקבלו את המסך הבא שהוא המסך הסופי עבור הנתונים שאתם מחפשים למחקר מילות מפתח גוגל … מי שעבד עם הכלי הקודם של גוגל שבוטל "כלי מילות המפתח" וודאי ישים לב שקיים די הרבה דמיון ביניהם.
למעשה קבלתם רשימה של רעיונות למילות מפתח כאשר הנתון החשוב לצורך מחקר מילות מפתח הינו "ממוצע חיפושים בחודש" שלמעשה נותן לכם ממוצע חודשי של כמות החיפושים ה"מדוייקת" של הביטוי . כמו שהסברתי קודם בכלי מילות המפתח הישן הייתם מקבלים אותו שדה רק ששם "ממוצע חיפושים בחודש" היה עבור התאמה "נרחבת" וניתן היה לשנות ל"מדוייקת". כאן ברירת המחדל הינה התאמה "מדוייקת" . התאמה מדוייקת פרושה שהגולש מחפש בדיוק את מילת המפתח ולא שום גרסה אחרת שלה (יחיד/רבים , עם ה' הידיעה ובלי וכו') דומה קצת שונה קצת עם מילה נוספת וכולי. כך למשל אם הביטוי הינו "קידום בגוגל" לא ילקח בחשבון חיפוש של "קידום אתר בגוגל" או "הקידום בגוגל" לדוגמא. בטויים אלו היו כן נלקחים בחשבון בכמות החיפושים של התאמה "נרחבת" בגירסה הקודמת של כלי מילות המפתח.
מאחר וחשוב לראות את הרעיונות ממויינים על פי "ממוצע חיפושים בחודש" אז אם תלחצו על השדה יתבצע מיון (תראו ציור משולש עם קדקוד למטה) של כמות החיפושים מהגדול לקטן שהרי חשוב לכם לראות למעלה את את מילות מפתח גוגל עם ממוצע החיפושים הגדולה יותר, נגיד לדוגמא לביטוי "אופניים חשמליות תל אביב" יש כ-390 חיפושים.
קיימת אפשרות כמו בכלי הקודם להוריד את כל הנתונים או חלקם לטבלת אקסל ומשם להמשיך את עבודת מחקר מילות המפתח. להסבר ראו המסך הבא :
כאשר מעוניינים להוריד את כל הנתונים לוחצים על הורד (מסומן עם חץ בצבע הכחול) . מצד שני ניתן להוריד רק מילות מפתח שאתם בוחרים : לכל שורת מילות מפתח בטבלה תחת עמודת "הוסף לתוכנית" (מסומן באדום) אתם לוחצים על >> לכל מילת מפתח שאתם בוחרים להופיע בקבוצת הורדה והיא נוספת בצד השמאלי של המסך . בדוגמת המסך שלי יש 5 בקבוצה. אם לא רוצים להוריד את הכל לאקסל אלא רק את הקבוצה שנבחרה אזי לוחצים על הסימון בצד שמאל למטה במסך (חץ ירוק) ואז כמובן רק אלו שבחרו ירדו לאקסל.
לאחר שלחצתם על "הורד" לכל הרשימה או לקבוצה נבחרת תקבלו המסך הבא :
בחרו את האופציה של ברירת המחדל המסומנת בחץ התכלת ולמעשה סיימתם והקובץ ירד לכם לאקסל.
ועכשיו אתם יכולים להמשיך את מלאכת הביצוע של מחקר מילות מפתח כרגיל … אל תשכחו שמעבר ל"ממוצע חיפושים בחודש" לכל מילת מפתח אתם צריכים עוד לפחות נתון חשוב אחד … מידת התחרות על מילת המפתח שבאה לידי ביטוי בכמות התוצאות בחיפוש בגוגל של מילת המפתח המדוייקת (בין גרשיים "_") כך לדוגמא :
זהו להפעם , אם אהבתם אתם מוזמנים לפרגן דרך כפתורי פרגון/שיתוף לרשתות החברתיות כמו פייסבוק ,גוגל פלוס ועוד … כך אדע שאהבתם וגם תשתפו את המידע עם החברים 🙂
ואם אתם מעוניינים לדעת איך ממשיכים יותר לעומק … כנסו ל- ביצוע מחקר מילות מפתח , בהצלחה … ואם אתם מתקשים בביצוע מחקר מילות מפתח תמיד תוכלו לפנות אלי ואשמח לתת לכם את השרות בנפרד או כלול בשרות קידום בגוגל – לחצו על "צור קשר" והשאירו את הפרטים, תודה
Google+ נכתב על ידי "dany vecsler"
מאמר מצוין. מתכוונת לנצל את הסערה החורפית כדי להתנחל מול המחשב וללמוד את כל הפיצ'רים אחד לאחד. אני מקווה שברור לכל הכותבים שאין טעם לכתוב מלה אחת, בלי לברר תחילה מה מחפשים הגולשים… עשית עבודה נהדרת, ותודה גדולה!
הרבה תודה עידית, לקבל מחמאה שכזו ממך (אחת ה"אורים והתומים" בכתיבת תוכן) זה לא דבר ברור מאליו, מקווה שישמש אותך וגם יסייע לאחרים במלאכה החשובה של ביצוע מחקר מילות מפתח …
דני . כמו שכתבת בחירת מילות מפתח הוא חוד החנית של הקידום . אין ספק שהמאמר הממצה המפורט והמצויין של הוא החוד של החוד של החוד של החנית . למרות זאת אני מודיע לכך שאין לי שום כוונה ליישם דבר ממה שכתבת …. אני רוצה להיות בחוד של החנית ולכן כשאגיע לתחרות של הטלת חנית אשכור פשוט את שרותייך במקום לפספס את החוד .אני ממליץ לכל מי שלא מומחה ממש בנושא לנהוג כך .
דני, מאמר מלמד, משכיל וחשוב מאד. לקרוא וליישם. יישר כח. תודה
יופי של מאמר יש נקודות להרחבה בתכנון העלות של קמפיין ממומן שמומלץ לך לייצר כמאמר המשך.
מקצוען אמיתי ממליץ על דני בחום רוצים לקדם את האתר שלכם זה המקום !