אחד המושגים שאנו נתקלים בהם הרבה בשנה האחרונה בעולם קידום אורגני הוא נושא ריענון תוכן קיים באתר. הכוונה היא לעריכה של פוסט או עמוד תוכן קיים באתר שלכם וחידוש התוכן בו על ידי הוספה/הסרה של תוכן, עריכה של תוכן קיים לתוכן עדכני יותר, שילוב ביטויים חדשים או שינוי ביטויים אחרים, תיקון קישורים שבורים ועוד. אלו הם רק חלק מהפעולות שניתן לבצע כדי לעדכן תוכן קיים באתר. מלבד העובדה שלעתים זה עשוי להיות מתבקש עבור הגולשים המגיעים לעמוד ותיק שלכם באתר אך עדיין רוצים לקרוא תוכן עדכני – הרי שגם מבחינת גוגל הרי שיש חיבה רבה לאתרים המתעדכנים באופן תדיר. לאו דווקא בפוסטים חדשים בלבד אלא גם בחידוש ועריכה של תכנים קיימים עם מידע עדכני, מדויק ורלוונטי יותר.
דוגמאות לעמודים שניתן לבצע בהם ריענון תוכן
- מדריכים – מדריכים שונים יכולים לכלול מידע רב ולאורך הזמן חלק מהמידע הזה עשוי להיות כבר לא רלוונטי. כלים ואתרים שקמו וירדו מהאוויר, תכנים או מידע כלשהו שכבר לא רלוונטי, שיטות עבודה שכבר לא עובדות ואפילו אוטוריטה מסוימת שיצא לה שם רע וייתכן וכבר לא שווה את ההמלצה שלכם (סתם דוגמה כמובן).
- עמודים עם מדדים נמוכים – עמודים עם אחוז נטישה גבוה, נפח גולשים נמוך ואולי אפילו נמצאים בדירוגים נמוכים או לא מספיק גבוהים בגוגל – כל אלו סיבות נהדרות לערוך את התוכן הקיים באתר, לשדרג אותו ולעדכן אותו. אם אחוז הנטישה גבוה למשל ייתכן והמידע בעמוד לא רלוונטי עבור הגולשים ביחס למה שהם חיפשו ולכן חשוב מאוד לעבור על התוכן ולראות מה לא בסדר וכיצד ניתן לעדכן ולמקד אותו.
- חיזוק עמודים רזים – העליתם תכנים של 300 מילים לאתר שלכם לפני כמה שנים? כיום אתם מבינים כי אורך התכנים המומלץ באתר היא 500 מילים לפחות? זה הזמן להוסיף עוד 200 מילים או יותר לעמוד ולשדרג אותו מבחינת תוכן. כמובן לא למרוח תוכן קיים אלא לדבר על נושאים נוספים שעשויים לשדרג את הערך לגולשים.
מחפש חברה לקידום לקידום אורגני ? דבר עם ג'נסיס מיתוג ופרסום