אחת השאלות השכיחות ביותר בפיהם של לקוחות של מקדמי אתרים הוא "מתי אני אראה תוצאות?" או במילים אחרות – כמה זמן לוקח לקדם אתר ולהגיע לתוצאות הראשונות? ובכן קידום אתרים הוא כמו מרתון שלעולם לא נגמר. כל זמן שיש לכם מתחרים שמתקדמים גם הם על אותם ביטויים שאתם מקדמים את עצמכם בכם יהיה מדובר בתחרות. התחרות היא לא מי מעלה יותר מאמרים לאתר, מי משיג יותר קישורים מרחבי הרשת או מי מבצע את הפעולות יותר מהר. התחרות תהיה על איכות העבודה.
החשיבות של איכות העבודה למהירות הקידום:
בביטויים בהם יש תחרות נמוכה מאוד זה יחסית קל מאוד להתקדם לתוצאות הראשונות. אין הרבה מתחרים או שהמתחרים לא חזקים מספיק וניתן לעתים באמצעות אתר טוב, תוכן טוב וכמה קישורים מאתרים איכותיים להתקדם מהר מאוד לתוצאות הראשונות (כן אפילו תוך חודש-חודשיים לפעמים ומבלי להשתמש בטכניקות כובע שחור). הבעיה היא בביטויים שיש בהם תחרות מעט יותר גבוהה. התחרויות נמדדת באיכות המתחרים ולאו דווקא בכמות התוצאות של גוגל (אם כי זה מדד אמין גם כן במקרים רבים כדי להעריך את התחרות לביטוי מסוים). בתחומים מסוימים יש מעט מאוד תוצאות יחסית לרמת הביקוש ונפח החיפושים החודשי של ביטוי מסוים אולם התחרות מאוד גבוהה כיוון שהמתחרים מאוד חזקים וקשה להזיז אותם מהמקומות הראשונים. איכות העבודה והפרטים הקטנים עשויים להשפיע ולקדם אתכם מעבר למתחרים שלכם או להיפך: קישור שבור הנמצא באתר שלכם, חצי שניה הבדל במהירות הטעינה של האתר, פחות תגובות של גולשים וכו'.
אז כמה זמן לוקח לקדם אתר בת'כלס?
אם לוקחים בחשבון את מכלול העבודה על קבוצת מילות מפתח וכשהמטרה היא הבאת תנועה אורגנית לאתר מגוגל הרי שתוך חצי שנה-שנה זה זמן עבודה סביר להתחיל לספק תוצאות ללקוח. גם אם עדיין רוב הביטויים לא יהיו במקום הראשון אלא סביב המקומות הראשונים וזה יביא מספיק תנועה כדי גם להתחיל להכניס כסף כנגד ההשקעה הרי שמדובר בהצלחה. ואז לאורך הזמן ניתן יהיה לעבוד מול המתחרים הקשים ביותר לאותם ביטויים ולאט לאט לפעול לטובת העקיפה שלהם בתוצאות החיפוש. כמובן שיש לקחת בחשבון שכל תחום וכל ביטוי הוא בעל הערכה ספציפית ובתחומים תחרותיים יותר גם שנת עבודה סיזיפית וטובה עשויה שלא להספיק.