כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אנחנו מחפשים מידע מאוד ספציפי בגוגל, מוצאים איזו שהיא תוצאה מושלמת במנוע החיפוש ובטוחים שהגענו למידע הנחוץ. וברגע האחרון – "Error 404" היא ההודעה שאנחנו מקבלים על המסך בצורה של עמוד שגיאה. על פי רוב זה הוא השלב שבו מרבית הגולשים האורגנים יבצעו "אחורה פנה" ויפנו בחזרה לגוגל על מנת לחפש תוצאות באתרים מתחרים. אבל, כמו בכל דבר בחיים גם בעמוד שגיאה וירטואלי טמונה הזדמנות להשפיע על תהליך קידום אתרים אורגני ולהביא לתשומת ליבו של הגולש את הרכיבים האחרים של האתר אליו הוא הגיע. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לחשוב מחוץ לקופסא, ולהבין שגם דפי שגיאה באתר שלכם, הם עדיין חלק מהאתר שלכם. כל איש קידום אתרים מוצלח, יאיר את תשומת ליבכם לאופציות ויעזור לכם לבצע את השינויים הנדרשים כדי למשוך את הלקוח פנימה לתוך האתר.
מה הוא עמוד שגיאה 404?
באופן הברור והפשוט ביותר, עמוד שגיאה 404 הוא עמוד אינטרנטי שיכול להופיע בכל אתר, קטן או גדול במקרה שבו מנהלי האתר לא הצליחו להכניס תוכן או שאתם הקשתם על קישור שלא קיים עוד. יש כל מיני סיבות שבגללן עמוד 404 עולה אל מול גולשים, אבל במרבית המקרים פשוט מדובר על חיפושי מידע ישנים מאוד שכבר לא רלוונטיים לנעשה היום באתר האינטרנט אליו אתם רוצים להגיע. יש כל מיני קונסטלציות ותצוגות שבהן אתם יכולים להיתקל בעמוד שגיאת 404 (בין היתר "Not Found 404") אבל כולם מידות באופן ברור על לינק שבור, לינק שנמחק או הועבר לכתובת אחרת, לינק שנכתב בצורה שגויה או בעיה בדומיין של האתר. בנקודה זו יש לכם כבעלים של האתר כמה אפשרויות פעולה.
להוציא את המיטב מהמצב – איך לנצל עמוד שגיאה באתר
הגולשים שלכם כבר הגיעו לאתר שגיאה 404, אבל אתם מבינים את הכוח שיש בו כדי למשוך עוד גולשים פוטנציאליים להיכנס לאתר שלכם. כמו כל אלמנט אחר בתוך קידום אתרים אורגני, גם עמוד שהגיעה הוא מקום ממשק עם גולשים. השקיעו משאבים ביצירת עמוד שגיאה 404 מעוצב ברוח המותג שלכם. וכדי לגרום לעמוד השנייה להיות רלוונטי לתוכן הנוכחי באתר שלכם, אתם יכולים להפנות את הגולשים לקישור אל אתר הבית. כמובן שחשוב לעשות מחקר מילות מפתח ולהטמיע אותם בתוך הטקסט לגולשים, ככה שגוגל תזהה את עמוד השגיאה כחלק מאתר שלכם. אבל אל תשכחו שהמרכז הרעיון הוא להחזיר את הגולשים בחזרה לעמודים החשובים ביותר של האתר. ולכן אפילו הקופירייטינג בעמודים כאלה, חייב להיות קופי ממוקד מטרה, עם הנעה מושלמת לפעולה ונגיע בתחום העיסוק שלכם. הלקוחות בשנייה אחת של תשומת לב יזכו ללמוד על האתר ויבקשו להמשיך להתעניין בתכנים האחרים שלכם.
חשיבה מחוץ לקופסא ברשות תהליך קידום אתרים אורגני
השימוש בעמודי שגיאה 404 כבסיס תנועת לקוחות לאתרים השונים, היא אסטרטגיה כמעט ולא מוכרת, יש שיאמרו חתרנית. יחד עם זאת יש בה המון כוח להשפיע על הלקוחות שלכם במקומות שבהם אתם לא שמים לב לטעויות. גם אם חלילה יש באתר שלכם פירצה או תקלה הגולשים אוטומטית יואו את ההודעה שמניעה אותם לפעולה ומאפשרת לכם לקדם את האינטרסים שלכם באינטרנט תחת כל עמוד אתר שקיים. התקשרות עם חברת קידום בגוגל שמכירה את העבודה על אתרי שגיאה 404, יכולה להביא אתכם למצב שיא ההצלחה האינטרנטי במהירות גדולה יותר ולהנות מהעשייה המיוחדת שלכם.