כיום זה לא מספיק רק שגוגל יאנדקס את העמוד שלכם גבוה בתוצאות אתם רוצים גם להיות בולטים ואטרקטיביים יותר מתוצאות אחרות מסביבכם ובכך להעלות את אחוזי ההקלקה של הגולשים על התוצאה שלכם. בצורה זו תרוויחו גולשים רבים יותר מגוגל ובסופו של דבר גם יותר לידים ולקוחות לעסק שלכם. איך זה עובד? ובכן יש עבודה לתת אבל אם תשקיעו בצורה נכונה בתכנים שלכם ובתוצאה שלכם בגוגל תוכלו ליהנות ממבקרים רבים יותר באתר שלכם.
ראשית חשוב להכיר את המבנה האנטומי של סניפט במנוע החיפוש של גוגל:
הסניפט הוא בעצם התוצאה המופיעה במנוע החיפוש כאשר הגולש מבקש לבצע חיפוש מסוים. הסניפט הבסיסי ביותר אלו התוצאות האורגניות הקלאסיות של גוגל הכוללות:
- כותרת לחיצה (לרוב תופיע בצבע כחול)
- תיאור קצר של שורה-שתיים שיופיע בצבע שחור.
- כתובת URL של האתר שלכם או של עמוד ספציפי המופיע בתוצאות שיופיע בצבע ירוק.
חשוב להבין כי יש תוצאות נוספות שגוגל מציגה כיום לחיפושים שונים בהתאם לגרף הידע שלה על האתר ועמודים הפנימיים שלכם ובהתאם לסוגי תכנים שאתם משתפים באתר שלכם. בין היתר היא יכולה להוסיף לוגו או תמונה לתוצאות, מחיר, כתובת דומיין מלאה, סרטון וידאו המשותף בעמוד, תאריך עדכון אחרון של התוכן ועוד.
איך ניתן לשפר את אחוזי ההקלקה על התוצאה שלנו בגוגל?
ובכן הכול עניין של ניסוי וטעיה, בחינת השינויים השונים ולראות כיצד אלה משפיעים על אחוזי ההקלקה של התוצאה שלכם בגוגל. לצורך העניין תוכלו לשנות את הכותרת או התיאור ולראות כיצד זה משפיע על כמות התנועה המגיעה לעמוד בתקופה הקרובה. ניתן לשנות את כתובת הURL או אפילו להעשיר את העמוד בתכנים נוספים שעשויים להוסיף לתוצאות. לגבי לוגו בתוצאות – גוגל משתמשת בדרך כלל בfav icon שבאתר שלכם. לגבי תמונה או סרטון – זה בהתאם לתוכן שאתם משתפים בתוצאות שלכם. חשוב להשתמש בסירץ' קונסול ובגוגל אנליטיקס על מנת לבחון את התנועה המגיעה לעמוד ספציפי באתר שלכם ולאחר ביצוע השינויים לבדוק כיצד אלה משפיעים על התנועה המגיעה לאתר בשבוע-שבועיים הבאים מהרגע שגוגל מבצע את השינויים בתוצאות.
מחפש חברה מצוינת למיתוג עסקים? דבר עם ג'נסיס – מיתוג עסקי