בדיוק כמו בעולם המלחמה, ממנו מגיע המונח אסטרטגיה, גם בעולם העסקים הווירטואלי יש צורך לחשוב מחוץ לקופסה ולתכנן את הדרך בקפידה, כדי להגיע למטרה. כל איש קידום אורגני מכיר את הליך העבודה הזה ומוכן לצאת לדרך, כדי להקים ללקוחותיו את האסטרטגיה הנכונה ביותר לצרכי המותג. ואולם, בעולם שלנו יש כל כך הרבה דרכים לקדם אתר, שאתם לא רוצים למצוא את עצמכם בוחרים בדרך שנוגדת את הגדרות העבודה של ההגמון הגדול בתחום – גוגל. לפיכך, חשוב להבין את ההבדלים בין קידום אתרים שחור לבין תהליך קידום אתרים לבן. תהליך קידום אתרים לבן הוא תהליך שמבוסס אך ורק על הדרישות כפשוטן, של חברת גוגל. הנחיות האיכות לקידום אתר, כפי שמפרסם גוגל, הן קווי הייסוד להצלחה של תהליך קידום אמין ואיכותי ויצירה של תוצרים לאורך זמן.
אז למה בכלל לחשוב על קידום אתרים באסטרטגיה אחרת?
זו היא שאלת מיליון הדולר. כל מי שבוחר, גם בימים אלו, בהם גוגל עושה מאמצים להתמודד עם ניסיונות קידום אתרים שחור, מסכן את האתר שהוא עמל כל כך בבנייתו. יחד עם זאת יש מחירים לתהליך קידום אתרים בגוגל, על בסיס ההגדרות של גוגל עצמו. אלו אולי לא מחירים כלכליים עצומים (שכן, באופן כללי SEO הוא תהליך נוח מבחינה כלכלית), אבל מבחינת לוחות הזמנים אתם צריכים להיות מאוד סבלניים, כדי להתחיל לראות את התוצרים המיוחלים מבחינת תנועות לקוחות לאתר.
השקעה שמתחילה בפרטים הקטנים
הבסיס לתהליך קידום אורגני הוא אינטגרציה שלמה בין תחומי עיסוק שונים. הנטייה הראשונה היא לפנות לעבודה על מחקר מילות מפתח, אבל כדי להבין את הקהל שלכם לעומק, אתם רוצים לעבוד בצורה יסודית הרבה יותר. בין היתר חשוב להבין איזו שפה תשרת את קהל הלקוחות שלכם על הצד הטוב ביותר, ואיך אתם רוצים לפנות ללקוחות שלכם בצורה שתעניין אותם. כמו כן, מומלץ לבנות אסטרטגיה לקישור מילות המפתח עם קישורים חיצוניים ופנימיים, כדי לחזק את התוקף של האתר ולדאוג ליצירתו של תוכן ויזואלי מנצח. כל אלו יחד, מביאים אתכם לנקודת הפתיחה הרצויה לתהליך מוצלח.
תמיד יש מקום לשיפור בתהליך קידום אתרים לבן
עכשיו, כאשר האתר באוויר, מחקר מילות המפתח מתחיל להראות את תוצאותיו ואתם מרגישים בלקוחות הראשונים – הגיע העת לעצור ולטפל במשימה החשובה ביותר בתוך הליך קידום אתרים לבן – האופטימיזציה. הצלחה בעולם קידום האתרים היא אלמנט של שכלול היכולות ולאו דווקא של הצגת תוצר מושלם. הקשבה לקהל הגולשים מתבטאת בשינוי תמונות, ביצירת משפך מכירות ובהתאמה כמעט יום יומית של האתר לצרכים ולדרישות של הלקוחות. לפיכך אתם רוצים לעשות את מירב המאמצים על מנת לשפר ביצועים ולהעצים את חווית המשתמש לכדי אתר מקצועי, מוקפד ומתוחזק כראוי.
הליווי הנכון – שמשיג לכם את התוצאות
אם עד היום לא עסקתם כלל בתהליכי קידום אתרים, כל מה שאמרנו פה מסכם לכם בצורה ברורה מאוד עבודתו של איש מקצועי על קידום אורגני. עכשיו, כל שנותר לכם הוא להוריד את האסטרטגיה לשטח ולפגוש את האתר שלכם אל מול המציאות. זו היא לא משימה פשוטה, והיא בעיקר מחייבת נכונות לעבודה לאורך זמן. כך שההחלטה הנוחה ביותר מבחינתם של בעלי אתרים רבים היא לפנות לעזרתו של מקדם אתרים מנוסה שיכול לבצע את התהליך ביחד איתם. מעבודה על מחקר מילות מפתח ועד לשיפור אחרונת התמונות באתר – המקדם פשוט יביא את האתר שלכם לעמוד תוצאות החיפוש הראשון.