רוב הלקוחות שלנו מכירים באופן שטחי בלבד את עולם קידום האתרים האורגני, ולכן ברור לנו בשלב מאוד מוקדם של ההתקשרות עם לקוח חדש שאנחנו רוצים להכיר לו את ארגז כלים ואת המונחים המקצועיים שמלווים את תהליך העבודה שלנו. אחד מאותם ביטויים חשובים במיוחד הוא קניבליזציה של עמודים, אשר מתייחס לאופן ניהול מחקר מילות מפתח כחלק מתהליך קידום אורגני של אתר. יש כמה וכמה אסטרטגיות שיכולות לעבוד לכם בצורה מאוד ברורה ולקדם את העסק שלכם לשלבים הבאים שלו נקודה לעומת זאת ישנן החלטות שיכולות לגרום לעסק שלכם לדשדש במקום. ההחלטה הכי ברורה היא ההחלטה להתמקד במילת מפתח מרכזית אחת. כאשר אתם מפוצצים את האתר שלכם במילת מפתח אחת, אתם בעצם מתחרים מול עצמכם על מיקומים ודירוגים של עמודי האתר השונים בתוך גוגל.
איך נראה אתר שמאכל את עצמו אורגנית?
ניסיתם, באמת שניסיתם לחשוב על כל הפתרונות האפשריים או על דרכי החיפוש המתקדמות ביותר. והכל מתוך רצון למצוא את את מילות המפתח הטוב ביותר לתחום העיסוק שלכם. אבל בלית ברירה כל מה שמצאתם הוא רק קומץ מילים מאוד מצומצם, המתייחס לאותן נישות פעילות חוקרות שלכם. וזוהי בדיוק הסיבה שבגללה העטרה שלכם מבוסס על מעט מאוד מילים שהקהל מחפש. למשל, אם מדובר בחנות שיווק תכשיטים, ובה מוצגות רק מילות מפתח שמתארות באופן כללי תכשיטים, האלגוריתם של גוגל ילמד שהאתר שלכם עוסק אך ורק בתחום זה. לחילופין אתם יכולים לקשר את האתר שלכם למילות מפתח רחבות או לפנות לתת נישות אחרות (למשל, שימוש במילים כמו "תכשיטים ליום האם" או תכשירים לגברים").
אתרים שלא מצליחים לשבור את הדפוס, לא מצליחים לנצח במאבק על מיקום מושלם בתוצאות החיפוש מול המתחרים. האלגוריתם של גוגל פשוט לא ייתן לכם להראות את עצמכם אל מול הקהל. בצורה כזו אתם תפסידו שני אלמנטים מאוד חשובים של האתר. האחד, הוא אלמנט החשיפה לכמה שיותר גולשים. והשני, הוא אלמנט התוכן באתר שלכם שיהיה תוכן מאוד דליל ולא מעניין. במצב כזה צריך אנשי מקצוע מיומנים בתחום מחקר מילות מפתח תפסיק עם רקע בעבודה על תהליכי קידום אורגני מוצלחים – שיכולים לחשוב בשבילכם מחוץ לקופסה ולהביא את האתר שלכם להישגים הנדרשים, ביעילות ובמינימום השקעה.
הצעד הראשון לתיקון – אופטימיזציה טוטאלית לאתר
המשימה הראשונה שאתם צריכים לפנות אליה, בכדי לשנות לגמרי את אופן הפעילות של האתר שלכם, היא משימת בדק בית פנימי. חשוב למפות את כל מילות המפתח בהן השתמשתם למן היום הראשון, ולראות כיצד ניתן להרחיב את השימוש לקטגוריות ותת קטגוריות נוספות. במקביל מומלץ לבדוק היכן אתר האינטרנט שלכם ממוקם אלו מול מתחרים אחרים בסדר התוצאות של גוגל. ישנם כלים מקצועיים רבים שיכולים לספק את המענה הזה ולגלות כמה עבודה עוד נותרה לכם אל מול האלגוריתם והדרישות שלו. זה הוא לא רק עניין של תיקונים טכנים של האתר,אלא גם שינוי אסטרטגיה של ממש ולכן ראוי שתבצעו חשיבה מחודשת על כל האלמנטים של העסק שלכם. במידה ואתם לא בטוחים איך אפשר להוציא את העסק מה המצב קטטוני, או שאין לכם את הידע המספק בתחום בניית האתרים ובתחום קידום אתרים בגוגל – ראוי שתיעזרו בשירותיו של איש מקצוע. הוא כבר ידע למפות את הצרכים של העסק שלכם, להבין את הנישה והמתחרים שלה ולהוציא אתכם לשלבי הבראה של האתר אינטרנטי.