קונספט המושג שחדר עמוק עמוק לתוך הורידים של כל תעשייה כמעט מגלם במידה אחת המון כוונות ורצונות ובעצם מורכב מהמון ערכים שהם בין השאר:
- תכנית
- רעיון
- גישה
- תפיסת עולם
- זווית ראייה
- עיצוב לוגו
- ייחוד
- גיבוש ואיחוד
- זווית התייחסות
- מסרים
- יעד
ואם נרצה נוכל להמשיך את זה עד אין סוף.
אבל מה שקונספט רוצה בעצם לומר, זה ששום דבר שקשור שמשהו שצריך להניב משהו מסוים, לא יכול לקרות בלי שתהיה לזה כוונה ויעד. שום לוגו, קידום אורגני, אתר, קטלוג, ספר מותג ועוד ועוד לא פועלים בחלל ריק, הם פועלים תחת קונספט המוצר. בסופו של דבר התוצאה של הקונספט צריכה להביא לבידול ול- מיתוג עסקי , אבל כדי שזה יקרה כאמור צריך קונספט.
קונספט באתר
עזבו אתכם מציורים של לוגו, חלוקה לקטגוריות (לא שחלילה זה לא חשוב), איזה סוג טקסט צריך להיכנס לאתר, האם התמונה תהיה למטה או למעלה ועוד ועוד סוגיות שעולות כאשר פונים לחברת בניית אתרים כדי לבנות אתר, מה שחשוב באמת זה הקונספט והוא צריך להיקבע על סמך מערכת שיקולים חכמה.
בקונספט לא פורטים את האתר לפרטי פרטים וזה גם לא מעניין את מאפיין האתר ואיש האסטרטגיה שמחליט איזה אתר הוא יבנה ללקוח, מה שמעניין אותו זה גיבוש קונספט שמשרת את המותג או את תהליך המיתוג שלו.
למשל: האם הצבע הירוק משרת את הלקוח. זה קונספט. האם צריך הרבה תמונות או שיותר טקסט. האם לדבר על החומרים הכימיים של המוצר, או רק על התוצאות הנהדרות שלו.
לזה קוראים קונספט, כאשר דולים מתוך המוצר את מה שרוצים להבליט, ומסתירים את מה שפחות רוצים להצהיר עליו וכך מתגבש קונספט לא רק בקמפיין קידום אתרים שייעשה למוצר אלא עוד בשלב של בניית האתר שלו.
עכשיו נחזור לקונספט הקידום האורגני!
לצורך הדוגמה בואו ניקח מוצר בעייתי. למשל בושם בבקבוק זכוכית לשירותים.
אתם צריכים לעשות למוצר הזה קידום אורגני ואתם צריכים להתקדם עם הקמפיין, לפי הקונספט של המוצר. בפרזנטציה יש כמה דברים שכתוב שאפשר להבליט אותם, וחלק לא ממש להבליט כי הם בעצם חיסרון כמו למשל שכדי לקרוא לזה להבדיל ממטהר אוויר, בושם לשירותים יש פה בקבוק זכוכית וזה חיסרון כי הוא יכול ליפול ולהתנפץ. אז בקמפיין הקידום האורגני לא יזכירו דבר וחצי דבר על בקבוק הזכוכית, כאילו שזה ממש אובייס להחזיק בקבוקי זכוכית בשירותים וכל מאמרי הקידום האורגני ידונו בריח, בחדשנות של בושם לשירותים ומי פילל ומי מילל שיום אחד השירותים שלו יריחו כמו דוכן קוסמטיקה. מי באמת?
לזה קוראים קונספט והטקסט האורגני שאמור להרים את האתר הזה למעלה בגוגל, יכלול רק את מה שמומחי הפרסום הסכימו שהוא טוב למוצר ולא את מה שעושה לו רע.
עוד דוגמה לקמפיין קידום אורגני
פרסום בגוגל עובד, כולם יודעים שלנחות בשלושת המקומות הראשונים של גוגל זה כמעט נס, אבל זה קורה. לכן כשחברת קידום אורגני תרצה למכור את עצמה, היא כמובן תדגיש את היתרונות של המיקומים הראשונים, תיתן דוגמאות לאתרים שהיא מקדמת ולמיקומים שלהם, והקונספט שלה יכול להיות למשל "קידום אורגני וישר לקופה" כלומר תבינו שאם האתר שלכם יהיה בקידום אורגני מקצועי ויגיע למקומות הראשונים בגוגל, אתם יכולים להתחיל לספור את הכסף, וזה נכון.
המקום הראשון בגוגל מקבל 40% יותר מכולם ואם תתרגמו את זה לכמות האנשים שנכנסים לגוגל, ולהמרה של לידים איכותיים אז כנראה שצלצלתם עמוק לתוך הזהב האמיתי ברשת…