קידום אורגני או קידום ממומן? זוהי השאלה הנשאלת באופן קבוע ע"י בעלי אתרים שפונים לחברת פרסום דיגיטלית כדי שתעשה קידום לאתר שלהם. האם מוטב להתחיל עם קידום ממומן שמייצר פניות באופן מידי או להשקיע לטווח ארוך בקידום אורגני? התשובה היא כמו הרבה דברים בחיים איננה חד משמעית. היא קשורה לסוג העסק, למצב שלו. מהן המטרות שהוא רוצה להשיג בטווח הקצר או הארוך. האם יש לו לקוחות? האם הוא עסק חדש? האם האתר שלו עובד ועוד. בכל מקרה כדי להחליט נכון, צריך לקחת בחשבון כמה דברים.
שתי השיטות מובילות בסופו של דבר לתוצאות בגוגל. הדרך היא שונה קמפיין בגוגל גם מתומחר אחרת, בעוד שעל קידום אורגני משלם הלקוח ריטיינר חודשי. אבל מה שבטוח קידום אורגני מניב תוצאות בטוחות ומשפיע לטווח הארוך על מיקום הלקוח בגוגל וזה חשוב מאוד.
מה זה קידום ממומן?
קידום ממומן מבוסס על תוצאות בטווח הקצר. זהו למעשה קמפיין מודעות אשר על כל הקלה על מודעות שלו, הלקוח מחויב בתשלום שנקבע בהתאם למילות המפתח שנכללות במודעה. קמפיין כזה חשוב מאוד שיעשה עסק חדש שרוצה שיכירו אותו. מומלץ לעשות את זה דרך משרד פרסום דיגיטלי ולא לבד. רק הם יודעים איך לנסח את המודעות בצורה שתגרום לגולשים להקליק, איך להפוך את ההקלקות ללידים. איך בודקים את הקמפיין בזמן אמת ומשנים אותו כדי לשדרג את התוצאות, ומה צריך לעשות כדי לשפר אותו בזמן אמת.
בנוסף ישנם כלים מדידים שאפשר לבחון לפיהם את התועלת של הקמפיין, מיהם המתעניינים מאיפה הם ואיזה מודעה מצליחה יותר מהאחרים. כאשר עושים קמפיין קידום ממומן איכותי הוא גם מניב תוצאות מיידות.
מי שלא יודע לעשות קידום ממומן והולך על זה בלי משרד פרסום דיגיטלי, יכול למצוא את עצמו עם הוצאות אדירות ובלי תוצאות. קידום כזה וגם קידום אורגני לא עושים לבד.
קידום אורגני מעניק לכם קדימות בדף הראשון
קידום אורגני זה תהליך שנבנה לטווח ארוך. מדובר על הפצת תכנים ומאמרים מטעם אתר מסוים אשר כלולות בהם מילות מפתח. אלה מובילים אל האתר והנושא שלו, והם נקבעו על פי מילות וביטויי החיפוש כפי שהשתמשו בהם הגולשים.
מעבר ל"שתילת" מילות המפתח חשוב מאוד גם שהתוכן יהיה קריא ומעניין. הוא מופיע בדרך כלל תחת קטגוריות כמו: מגזין, מידע מקצועי או פשוט מאמרים. מקדם אורגני טוב, מפיץ אותם באתרים חשובים ורלוונטיים אשר הרבה גולשים נחשפים אליהם. כך הם גם נחשפים למאמר. בדרך כלל בסוף המאמר יש קישור לאתר בעל המאמר וזה אומר למי שעושים עבורו את הקידום האורגני.
לקידום מהסוג הזה, לוקח הרבה זמן להבשיל ולהיבנות. אבל זהו מהלך בטוח שמכניס אתכם לגוגל לא דרך מודעות אלא דרך תכנים שגוגל סורק מהאתר שלכם. אתם מתיידדים אתו והוא נהיה חבר שלכם. מכיוון שיש לכם מילות מפתח בתוכן, כל פעם שמישהו מקליד שאילתה בגוגל, זה האחרון סורק את העמודים עם המילים המבוקשות והוא יגיע גם לאתר שלכם אם יש לכם חומר רלוונטי. כך נבנית מערכת יחסים ביניכם לבין המנוע הכי עוצמתי בעולם, זה שבזכות קידום אורגני טוב יכול להביא אתכם למקום הראשון בגוגל.
קידום ממומן יכול להגיע לאלפי שקלים וקידום אורגני הוא בעלות קבועה!
מחירו של קידום אורגני נקבע מראש לשנה או שנתיים מראש ולא משתנה. קידום ממומן בדרך כלל מתומחר לפי מחיר מילות המפתח. הראשונים שנהנים להשתמש בהם, הם אלה שמשלמים הכי הרבה וזה נקבע עפ"י מכרז. בכל מקרה מבחינת גוגל הקידום האורגני מושג אחרי מאמץ והשקעה בתהליך, ואם האתר שלכם מגיע למקום הראשון לא בגלל מודעה אלא בגלל העבודה שעשיתם, הוא יישאר שם להרבה זמן.
אתר אינטרנט שאינו מניב הכנסות ואין בו טרפיק של גולשים. עסק ותיק שרוצה להתקדם ומי שרוצה חשיפה איכותית הם אלה שצריכים לשכור את שירותיו של משרד פרסום דיגיטלי ולעשות קידום אורגני.
ראו עוד: חקר מילות מפתח