איך עושים מחקר מילות מפתח נכון?
מחקר מילות מפתח הוא שלב חשוב מאוד בתחום של קידום אתרים אורגני, או קידום PPC ממומן. בעצם אי אפשר לעשות שום דבר באינטרנט, בלי שלכל אתר יהיו את מילות המפתח שלו שילוו אותו בפעולות, קמפיין פרסום או קידום אורגני ברשת. זהו הכלי הראשון של כל מקדם והוא נעשה משום שהשיטה להגיע לאתרים ברשת היא דרך המילים שגולשים מקלידים בשאילתות של גוגל. ככה זה עובד.
מלבד כל אלה מילות מפתח חשובות גם כדי ליצור מפת דרכים של עיצוב אתרים ופיתוח תוכן. כעיקרון מילות מפתח הן כל המילים הרלבנטיות לנושא. למשל אם אתה רופא שיניים אז מילים כמו השתלות, עקירת שן וכו' רלבנטיים לתכנים שבוודאי יהיו לך באתר. רק שכדי שגוגל יזהה את התכנים שלך כמי שמכילים את מילות המפתח הללו, עליו לאנדקס את החומר שלך.
את זה עושה הזחלן החרוץ של גוגל, הוא סורק כל יום את כל האתרים ויודע אילו תכנים מכילים אילו מכילים. כך בעצם כאשר גולש מקליד "ארון הזזה" בגוגל, יעלו לו אתרים שמשווקים או מייצרים ארונות הזזה. אבל לפני שיעלו האתרים, יעלו המודעות בתשלום במסגרת קמפיין קידום ממומן שעושות חברות או משווקים של ארונות הזזה. לכן המודעות הללו שהן ממומנות, יופיעו לפני האתרים שהמיקום שלהם נקבע לפי כל מיני פרמטרים שהם צריכים לעמוד בהם, וזה שלא רק קשור למילות מפתח, אלא גם להתאמה לאלגוריתם של גוגל.
מה זה מילות מפתח עם זנב ארוך?
בכל אסטרטגיה של קידום אתרים, יש מילות מפתח המורכבות משאילתות שנפח החיפוש שלהן אולי אינו גדול, אבל לכל רשימת הביטויים יש נפח שכדאי מאוד לקדם בגוגל לטובת הלקוח. מחקר מילות מפתח, הוא פעולה מאוד בסיסית בכל אסטרטגיה של קידום אתרים.
ויש גם מילות מפתח עם זנב ארוך. קידומים של ביטויים עם זנב ארוך, הם חלק מרכזי באסטרטגיה אצל מסעדות, מלונות, או בעלי מקצוע, כאשר הזנב הארוך הוא שם של מקום למשל: מסעדת דגים בחיפה. או טכנאי מחשבים בראשון לציון. גם את ביטויי הזנב הארוך יש לסנן ובכך להגיע למילים המדויקות. מקדם אתרים עושה אופטימיזציה למילות המפתח, כדי להביא תנועה מסוימת לאתר.
כאשר מעלים רשימה של מילות מפתח, צריך להבחין בין ביטוי שהוא זנב ארוך לבין מילת מפתח תחרותית. בדרך כלל יהיה צורך להעתיק את הרשימה לתוך כלי תכנון מילות המפתח של גוגל, ולבדוק מהו נפח החיפושים של כל ביטוי בהקשר לנושא.
מחקר מילות מפתח כולל גם בדיקה בכלי של מנהל האתרים, לאיתור ביטויים שלא נלקחו בחשבון, אז ניתן יהיה לגלות כי למרות שלמילים מסוימות יש נפח אפסי, דווקא הביטוי הזה עשוי לעזור לחיפושים של האתר.
לא מתקנים מילות מפתח משובשות
מילות המפתח שכל אתר משתמש בהן לצורך קידום אורגני או קמפיין מודעות בגוגל, נלקחות מהתוצאות של נפח החיפושים שלהם. בין השאר אם עושים מחקר מילות מפתח אפשר לגלות מילים או ביטויי מפתח משובשים שהגולשים נוהגים להשתמש בהם לא מעט ורק כך הם מחפשים אחר אופניים חשמליות", צמתות מרכזיות, גרביים יפות ועוד שיבושים של עברית בלתי תקינה.
אם המילים הללו השתרשו בזיכרון של גוגל, גם אם הן כתובות בטעות, אל לכם לשנות אותן משום שככה גוגל וככה הגולשים ידעו להגיע לאתר שלכם. אם אתם מוכרים אופניים חשמליים, תצטרכו לכתוב אופניים חשמליות, כי רבים לא יודעים שבעצם נכון לומר אופניים חשמליים וכך תכתבו עברית תקינה אבל תפסידו לקוחות.
ראו עוד: קידום עסקי | קידום אתרים