קידום אורגני ושיווק
הדבר החשוב ביותר שמעניין כל בעל חברה שנותן שירות או מייצר מוצרים, הוא איך ליצור ביקוש למה שהוא משווק. האסטרטגיה השיווקית היא זו שצריכה לגבש את דרכי השיווק של המוצר בכל אמצעי המדיה השונים.
אחד מהם כמובן יהיה יצירת ביקוש דרך קמפיין קידום אורגני ברשת. בתהליך הדרגתי עשוי האתר להגיע למקום ראשון בגוגל ולקחת את כל הקופה בנישה שלו.
כדי ליצור כאמור ביקוש למוצר או שירות, לא תמיד יש אנשי מפתח בארגון או בחברה, שיש להם את הידע והיכולת לבצע את זה לבד. בהרבה מקרים נעזרות החברות הללו ביועצי שיווק ואסטרטגיה שפועלים על פי תיאוריות שיווקיות ומעודכנים בחידושים ובז'אנרים חדשים של פעילויות שיווק. אופציה נוספת היא משרד פרסום שמתמחה בדיגיטל ושיש לו ניסיון בתחום.
אסטרטגיה עסקית מובילה לקונספט השיווק
האסטרטגיה השיווקית נשענת על האסטרטגיה העסקית. תקציב החברה לפרסום, קידום מכירות, שיווק כולל החלטות באיזה מקומות לשווק והאם גם למשל לייצא, הוא זה שייצור את הקונספט השיווקי. הוא נגזרת של העסק והתמהיל שלו כולל המטרות והשיווק נועד להשיג אותן.
אסטרטגיה שיווקית לא פועלת בחלל ריק, היא מכוונת לשוק שיש בו מתחרים הן ברמת זיהוי המוצר, חומרי הגלם, איכות, מחיר וכו' ועם כל אלה היא צריכה להתמודד וגם לנסות לנצח.
הפעילות השיווקית מתמקדת בשלושה פרמטרים: היא מגדירה את ייחוד המוצר, את קהל היעד ואת מיתוג הקונספט המבדל של המוצר או השירות ביחס למה שקיים בשוק.
אם למשל תחליט החברה לצאת עם קמפיין קידום אורגני, הוא יהיה בנוי על סדרת מאמרים שתדגיש את הערכים שנקבעו למוצר, היתרונות ועוד.
אי אפשר לעשות שום מהלך שיווקי, בלי שהוא יישען על אסטרטגיה סדורה שעובדת לפי נהלי החברה וחוקי הפרסום.
דבר ראשון- בריף
לפני כל פעולה שהולכים לעשות עם מוצר חדש. השקה, בניית אתר, קמפיין פרסום בגוגל, קידום אורגני ועוד, חייבים לדעת איך להכין בריף מושלם.
הבריף הוא נקודת ההתחלה של המוצר והוא צריך לתאר את החולשות והחוזק שלו, את המוצרים הדומים או הזהים שיש בשוק שלו, את מיקומו מבחינת מחיר בין המתחרים, מיהם המתחרים כולל תיאור של המוצרים או השירותים שלהם. בבריף צריך לכתוב מהם היתרונות של המוצר שאין למוצרים של המתחרים וגם מה יש להם שאין לו.
הבריף צריך לספק תמונה כוללת של המוצר, אשר ממנה ניתן לצאת כדי להחליט באילו פעולות שיווקיות נכונות יש לנקוט כדי להצליח לשווק את המוצר וכן לו"ז ויעדים.
דיאגנוסטיקה- או האם צריך קידום אורגני?
ניתוח המצב הקיים (דיאגנוסטיקה) כרוך באיסוף נתונים, ניתוח שלהם. ניתוח של פעילות החברה, ניתוח המתחרים, קהלי היעד. מחקר צרכני, קבוצות מיקוד אם צריך, סקר ועוד.
אחרי ניתוח יסודי של כל ההבטים הקשורים למוצר ולסביבת החיים שלו, יתוכננו חלופות לכל מיני מהלכים שיווקים.
למשל אם מחליטים לפנות אל חברת בניית אתרים כדי לשווק את המוצר, צריכים להחליט אם לעשות לו קידום אורגני או קמפיין שיווק בפייסבוק. מהי דרך השיווק שתניב תוצאה יותר חיובית ורצויה.
האם לעשות קידום אורגני אחד לאחד…
דרכי השיווק נחלקות לשניים: פעילויות שיווק שהן מעל הקו כמו למשל עיתונות, טלוויזיה, שלטי חוצות, רדיו ועוד הפונות למסה המונית של ציבור.
מהצד השני מחכה אסטרטגיית השיווק אחד לאחד, וזה לא מתאים לכל מוצר או שירות אלא לכאלה שיש בהם עניין אישי או חדשנות שקשה להבין, קידום אורגני או בשפה המקצועית SEO נכלל בערוץ הזה.
גם הרשתות החברתיות הן מנגזרת השיווק של BTL והגולשים עצמם הפכו למעורבים וחלק מכל קמפיין בעצם ההתייחסות או השיתוף שלהם.