ממש לא מזמן פיתחה פייסבוק כמה כלים לביצוע רימרקטינג בפייסבוק העומדים לרשות המפרסמים.
רימרקטינג היא המילה האחרונה בתחום הפרסום ולכן כל מי שעושה קידום בפייסבוק חייב להבין איפה נמצא קהל היעד שלו ומיהו כדי להתאים לו את קמפיין הפרסום.
בעלם המציאותי מעולם לא הייתה אפשרות כזו. יכולת להרים שלט חוצות מעל איילון על הלבשה נשית תחתונה, ושום נהג שנסע ברכב שלו ופתח עיני עגל על המודעה, עדיין לא רץ לקנות את זה.
הכלים היום לרימרקטינג והתאמת קמפיין מנסים לקלוע כמה שיותר במסגרת קידום בפייסבוק לקהל המדויק של הפוסט הממומן , מדויק עד לפרטי פרטים.
מיקוד קידום בפייסבוק
מילת המפתח בעולם הוירטואלי היא מיקוד ופייסבוק מאפשרת את זה. הרימרקטינג הוא סוג של בלש מידע שיודע על הגולשים בגלל הנוכחות שלהם ברשת. לא שמתם לב שאחרי שחיפשתם מגרפה, היא רדפה אחריכם בכל הרשת ובכל אתר שהייתם בו, זהו כוחו של הרימרקטינג.
גולשים נכנסים לאתרים, מבצעים פעולות מסוימות. קוראים מאמרים, נכנסים לפורטלים ועוד. האינטרנט יודע הכול. וכשהוא יודע הכול, הוא גם משתמש בזה. הידע הזה הופך לטכנולוגיה ומתורגם לכלי שמשתמש בידע הזה למשל לצורך קידום בפייסבוק.
אפשר היום לכוון לקהל מטרה שכבר גילה עניין, וכאשר פונים אליו בקידום בפייסבוק אתם כבר לא זרים לו, הייתם באתר שלו, השארתם פרטים או גלשתם במאמר שהוא פרסם. הפנייה שלכם בעגה הפרסומית נקראת "פנייה חמה" כי יש לכם כבר היכרות מוקדמת עם הגולש ולו יש פחות התנגדות אליכם כי אתם כבר מכירים. פרסום בפייסבוק בצורת קידום ממוקד. ככה עושים את זה נכון.
האינטרנט מציל מעומס צרכני!
אין ספק כי אנחנו נמצאים בתקופה של עומס צרכני מעל ומעבר. העובדה שאפשר לעשות מיקוד באינטרנט מאפשר גם לצרכנים להבין מה הם צריכים ולצרוך את זה. במצב בו אין כמעט תחום שאין בו עודף מוצרים, קיים בלבול בין מה שאנחנו באמת צריכים לבין מה שאנחנו צורכים בפועל, ורימרקטיינג למשל מאוד עוזר גם לנו להתמקד (חוץ מזה שהוא משרת את המפרסמים).
העובדה שהפרופיל של הגולשים הוא אמיתי מסייע למפרסמים ולמי שעושה קידום בפייסבוק להבין מהם הצרכים האמיתיים שלהם ולכוון אליהם את מה שהם צריכים ולא את כל מה שחדש וטרי על המדף.
אין ספק כי הרימרקטינג כתהליך של קידום בפייסבוק משתדל גם לפנות אל הגולשים בנישות שמעניינות אותם, גם כדי לא לעצבן אותם. הם הרי לא גולשים בפייסבוק כדי לקנות, אלא לפטפט עם החברים שלהם. אם הפוסט הממומן שלכם באמת מעניין אותם, זה יהיה סחבקי מצידם לעשות לכם לייק ואולי גם להשאיר לכם פרטים. מי אמר רימרקטינג ולא קיבל צור קשר.