קידום אתרים לעורכי דין הוא תחום קשוח ומאתגר במיוחד. יש עורכי דין רבים בישראל ובכל אזור בארץ, רבים מהם משקיעים כסף רב בנוכחות שלהם באינטרנט, באתר מקצועי לעסק וכמובן בקידום בגוגל. כל אחד ירצה למקסם את החשיפה שלו ולזכות ביותר לקוחות ותיקים לטיפול. התחרות בתחום הולכת ונהיית גדולה ומורכבת יותר משנה לשנה ולכן התחום שמור בעיקר למקדמים אתרים מנוסים וחברות קידום ופרסום גדולות ואיכותיות מאוד.
אתגרים ואפשרויות שונות לקידום עורכי דין באינטרנט:
לעורכי דין קשה יותר לייצר לעצמם חשיפה באינטרנט מאשר לעסקים רבים אחרים. מדובר בתחום מורכב מאוד, עדין מאוד שהאופן שבו אתה מוצג והתכנים שאתה מציג חשובים מאוד. על אף שעורכי דין יכולים להשקיע בקידום ממומן בגוגל (יקר מאוד), להוסיף את עצמם לאינדקסים משפטיים שונים או אפילו להשקיע בפרסום בקבוצות דיון בפייסבוק הרי שהתנועה האיכותית ביותר היא דווקא זו המגיעה מגוגל ולכן אתם רוצים להשקיע בקידום אורגני בגוגל ולהתברג גבוה בתוצאות החיפוש.
קידום אתרים לעורכי דין – אתגרים שצריך להתמודד אתם:
- תחרות – כמעט כל אדם זקוק לעורך דין בשלב כלשהו במהלך חייו ולכן יש חיפושים רבים לביטויים הקשורים בעריכת דין. עם זאת מדובר גם בתחרות גבוהה מאוד שכן יש המון עורכי דין בארץ ורבים מהם משקיעים בקידום אורגני בגוגל. התחום הוא מאוד שתחרותי וקשוח וקהל היעד של עורכי דין הוא קהל קפדן, קשוח, מאתגר ולא פשוט להתמודדות עבור מקדמי אתרים רבים שהם מעדיפים לוותר על לקוחות כאלה.
- תוכן – ישנם תחומים מסוימים כמו עריכת דין, רפואה וכד' – שבהם קשה מאוד לייצר תוכן כמו ביתר הנושאים. בדרך כלל ניתן לשכור כותב/ת תוכן או חברת תוכן שתייצר תוכן לאתר ולצרכי פיזור ברשת, נותנים להם דגשים וביטויי מפחת לשילוב ומשלמים עבור יצירת התוכן. בנושאים כאלה התכנים צריכים להיות איכותיים יותר, מכובדים יותר, כתובים בשפה גבוהה יחסית ומייצגים כראוי את משרד עורכי הדין. תכני קידום לפיזור יכולים להיות מעט פחות איכותיים אולם לתוך האתר של המשרד יש בהחלט צורך לעמוד ברמה מסוימת.
לצד התחרות והתוכן יש גם אתגרים נוספים שצריך לעמוד בהם כמו יצירת קישורים איכותיים מאתרים רלוונטיים בתחום, שת"פ הנדרש לעתים מעורכי הדין לאישור התכנים בזמן וקוצר הזמן של עורכי הדין ועוד.