ישנם סוגים שונים של אתרים ברשת האינטרנט ואחד הסוגים הנפוצים ביותר הוא אתר חנות. קידום אתרי חנות הוא אתגר לא קטן כיוון שמדובר באתרים עם מאות או אלפי עמודים פנימיים כאשר רבים מהם מבוססים בעיקר על תמונות ופרטים טכניים של מוצרים, עמודים רזים מתוכן ועבודה טכנית רבה הנדרשת באתר. להלן כמה טיפים חשובים לקידום אתרי חנות.
חוויית משתמש ברמה גבוהה:
אחד הפרמטרים החשובים ביותר שתוכלו לדאוג להם הוא שיפור חוויית המשתמש באתר שלכם. פרמטרים שונים הקשורים לחוויית השימוש באתר החנות שלכם ישפיעו משמעותית על שביעות רצון הגולשים, הפעילות שלהם באתר וכן גם על הקידום האורגני בגוגל. לדוגמה: שיפור מהירות הטעינה של האתר תתרום לכם לקידום בגוגל וגם לשמירה על קהל מבקרים גדול יותר שכל כל שניה של עיכוב בטעינת האתר שלכם תגרום ליותר מבקרים לנטוש את האתר באופן מידי. פרמטרים נוספים שיכולים להיות קשורים לחוויית המשתמש באתר היא עמוד הרשמה ותשלום נוחים ומאובטחים, התאמת האתר לגלישה במובייל ועוד.
הוספת תתוכן לעמודים רזים:
אחד האתגרים הגדולים ביותר של קידום אתרי חנות הוא נושא התוכן. מכיוון שרוב העמודים באתר הם עמודי מוצר ובעמודים שכאלה קשה יותר ליצור תוכן ייחודי, ארוך יחסית ושעדיין יהיה מעניין ורלוונטי על המוצר ועבור הגולשים הרי שמדובר באתגר לא קטן. בכל זאת היינו ממליצים לכם לכלול מעט תוכן נוסף למפרט הטכני של המוצר ולתמונות שלו. באזור התיאור של המוצר כדאי להוסיף עוד 100-150 מילים עליו ואם מדובר במוצרים שאפשר להרחיב עליהם מעט יותר אז אפילו מעט יותר תוכן. תמיד חשוב להסתכל ביחס למתחרים שלכם.
אופטימיזציה לתמונות:
דבר נוסף שתוכלו לעשות הוא לבצע אופטימיזציה לתמונות באתר שלכם. מלבד הפחתת משקל התמונות שתסייע בשיפור מהירות הטעינה של האתר אנו מדברים כמובן על כותרת TITLE לתמונה כדי לאפשר למנועי החיפוש להבין במה התמונה עוסקת. הגדירו את התמונה במילה או כמה מילים.
לסיכום; קידום אתרי חנות יכולה להיות עבודה מאתגרת ולכן חשוב לעבוד מול חברת קידום אתרים או חברת פרסום מנוסה היודעת להתמודד עם עבודה שכזו. הפרמטרים שרשמנו פה הם רק חלק קטן מעבודת הקידום הנדרשת על אתרי חנות ומסחר ויש עוד עשרות פרמטרים שצריך לדאוג להם באתר ומחוצה לו לטובת עבודת קידום מוצלחת.