קידום בגוגל
בשנים האחרונות בעיקר בגלל השימוש בניידים ואתרים רספונסיביים, שיפרה גוגל את ההתאמה בין מיקום הגולש לגלישה לצורך קידום בגוגל עם יכולת התאמה מכסימלית. בניידים בהם קיים GPS, הוא שולח לגוגל את המיקום אוטומטית והתוצאות גם הן מותאמות מיקום.
גם אם ה-GPS כבוי גוגל מצליחה לאתר מיקום כאשר היא למשל מבצעת סריקה לצורך צילום ומיפוי ערים בעולם.
כאשר מדובר באיתור מחשבים נייחים, גוגל מאתרת את מיקומם בתאם לכתובת ה-IP, דרך כלי חיפוש והיסטוריית מיקומים של הגולש.
מה נותן לנו קידום לוקאלי לעומת אורגני?
מנועי החיפוש הגדולים יאהו, בינג ובראשם גוגל משתמשים בלפחות 200 פרמטרים כדי לדרג תוצאות חיפוש מותאמות גולש ובין השאר גם ברמת המיקום.
כאשר עושים קידום בגוגל, עושים גם קידום אורגני שכולל: אופטומיזציה של קוד האתר, בניית קישורים וכתיבת והפצת מאמרים.
קידום לוקאלי עושה בדיוק מה שעושה קידום אורגני אבל עם התייחסות למיקום העסק. קוראים לזה: NAP.
כתוצאה מעדכון של האלגוריתם PIGEON (אלגוריתם המכונה גם היונה),אם למשל נרצה למצוא חברת פרסום שעושה קידום בגוגל בבני ברק, נגיע לתוצאות אורגניות, תוצאות מקומיות של קמפיין ממומן ותוצאות של GOGLE MAPS.
מה משפיע על קידום מקומי?
במשך שנים רבות הקידום הלוקאלי נשען כאמור על אלגוריתם אחר מהקידום האורגני, עד שגוגל החליטה לשנות את המצב. עדכון אלגוריתם היונה גרם לכך שהוא יושפע יותר ויותר מפרמטרים שמשפיעים גם על קידום אורגני.
חלק מהפרמטרים הם: ותק הדומיין, אזכורי NAP, קישורים נכנסים וגוגל פלוס מאומת גם עם כתובת העסק וביקורות גולשים.
קידום לוקאלי וניל פאטל!
מומחה השיווק הדיגיטלי ניל פאטל בדק את כל נושא הקידום הלוקאלי ופירט את מסקנותיו בבלוג באתר שלו ואלה הן חלק מהמסקנות:
- שמות המקומות בדומיינים יתברגו באזור החיפוש די גבוה. אם מישהו רוצה לחפש אתכם, הוא ימצא אתכם גם על פי המיקום שלכם.
- אזכורי מותג ואזכורי NAP בהחלט יקדמו אתכם בקוביית הלוקאל של גוגל.
- קידום מקומי באמצעות תוכן כדאי שייעשה באמצעות תכנים רלבנטיים אזוריים למיקום המבוקש.
- קידום אתרים בעיקר של עסקים קטנים ובינוניים, בחבילת הלוקאל של קידום בגוגל, יכול לגרום להם לעקוף בקלות חברות גדולות. בגלל המיקוד.
- קידום בגוגל באמצעות קמפיין פרסום מקומי, יעשה לעסק מקומי יותר מאשר פרסום ארצי.
- גם דף עסקי בלוקאל של גוגל מאומת בגוגל פלוס, עושה את העבודה.
אורגני, לוקאלי, ממומן ועוד- העיקר קידום בגוגל!
מה שבטוח זה שהעולם הדיגיטלי מתחלק היום לשניים: עולם בו יש אתרים שעושים קידום בגוגל ועולם עלום, מסתורי ולא ברור של עסקים שלא עושים קידום בגוגל ובכך מפסידים הזדמנות ענקית לתהליך מנצח של פרסום בגוגל בצורה אפקטיבית.
קידום בגוגל עוזר לאתרים למשוך גולשים אם במתכונת של קידום אורגני, קמפיין ממומן ועוד. כמובן שצריך לקחת בחשבון גם את היתרונות הברורים של קידום לוקאלי ולהחליט איזה קידום בגוגל הכי מתאים לעסק שלכם.
מה שבטוח בלי קידום (וגם בלי מיתוג עסקי ), לא תצליחו לפצח את סוד ההצלחה של העסקים שעושים את זה בגדול באינטרנט.