ב-2012 בוצע בבריטניה מחקר על ההקלקות בגוגל בקרב 28 מיליון משתמשים (פי 3 מישראל כולה), בהיבט של קידום אורגני לקידום ממומן. התוצאות רוכזו ע"י חברת המחקר נילסן ולא ע"י גוגל.
אחת התוצאות המדהימות היא כי משתמשים דרך מנועי החיפוש בינג וגוגל, הקליקו על 94% מהתוצאות האורגניות לעומת 6% על מודעות של קידום PPC (קידום ממומן).
מה זה חיפוש ממותג בגוגל?
חיפוש ממותג הוא בדרך כלל מתוכנן. חיפוש כזה מעביר את הגולשים לאתרים ממוגים של מותגים. המחקר הנ"ל בדק את יחס ההקלקות של גולשים לאתרים ממותגים וכאלה שלא.
כדי להבין מה קרה למקום הראשון של חיפוש ממותג, נציג ראשית את הנתונים של הקלקה לאתרים לא ממותגים ומהם עלה כי על המקום הראשון למשל הקליקו 48%, השני 12% והשלישי 8%.
ומהם נתוני ההקלקה על אתר ממותג במקום הראשון?
80%, וזה לא מפתיע אבל מהם אחוזי ההקלקה על האתר השני- 6% בלבד.
68% אחוז מהגולשים מקליקים על המקום הראשון!
אם אתם עושים קידום בגוגל, עולה מהמחקר כי 68% מהגולשים מקליקים על האתר המופיע ראשון בתוצאות האורגניות.
שיעור ההקלקה הגבוה יותר כאמור במחקר מגיע דווקא מהקידום האורגני ולא הממומן מה שאומר על הגולשים כמה דברים.
- הם מתרשמים מהקידום האורגני ורואים בו המלצה חיובית.
- הם מבינים שיש שהאתר הזה איכותי ושיש בו תוכן רלבנטי מעניין.
- הם לא קונים קידום ממומן בקלות ומודעות עובדות עליהם פחות מאשר קידום אורגני שהגיע למה שהוא הגיע בזכות איכות.
- אתרים שמגיעים למקומות גבוהים בגוגל ועשו זאת בצורה אורגנית זוכים להערכה יותר גדולה אצל הגולשים.
נשים אוהבות פרסומות!
עוד עולה מהמחקר הנ"ל כי נשים מקליקות על 53% מהפרסומות לעומת 47% מהגברים.
באופן כללי נמצא כי ככל שגיל הגולשים עולה כך עולה שיעור ההקלקה על מודעות. ב-65% מהמקרים הם היו מעל גיל 35. צעירים נוטים להקליק פחות על מודעות ממומנות.
91% מהחיפושים הגיעו דרך גוגל ורק 76% דרך מנוע החיפוש בינג.
45% על ענן...
עפ"י הדו"ח הנ"ל 45% מהמשתמשים באינטרנט מגבים סרטונים ותמונות על ענן (אם לא היה אינטרנט מעולם לא יכולנו לנסח כזה משפט מבלי להיחשב הזויים).
20% חוו תקיפה או הונאה ברשת והייטקיסטים פי שלוש מכולם, מה שמצדיק שוב את המשפט הסנדלר הולך יחף.
45% גולשים מהנייד שלהם כדי לקרוא חדשות ו-48% מהם גולשים ממנו לרשתות החברתיות.
32% מהנשאלים בסקר של בזק הכירו את החצי השני שלהם דרך אתרי היכרויות ול-70% יש קבוצת וואטאפ משפחתית.
מה שהדו"ח הזה מוכיח בעיקר זה שהאינטרנט הפך להיות מרכז החיים של הרוב, ולכן כל בעל אתר היום יודע שאם הוא לא יעשה קידום בגוגל, יעקפו אותו בסיבוב.
איך מגיעים לעמוד הראשון בגוגל?
יש שתי אפשרויות להגיע לעמוד הראשון בגוגל. האפשרות הראשונה היא לעשות קמפיין בתשלום שנקרא PPC. בקמפיין הזה בונים סדרה של באנרים ומודעות שבהקלקה של הגולשים עליהם מגיעים לאתר או לדף נחיתה. התשלום הוא PER CLICK. לא הקליקו לא שילמת.
האפשרות השנייה היא לעשות קידום בגוגל דרך אורגניות וזה אומר תוכן ועוד תוכן והכי טוב שיש.
בקידום אורגני גוגל מקדם אותך עפ"י מילות מפתח בתוכן שלך באתר או במאמרים שלך המופצים באתרים שונים ברשת. בסופו של כל מאמר קישור לאתר שלך ולא רק שאתה זוכה לחשיפה, אתה גם מכניס לידים חיוביים לאתר שלך דרך המאמרים האלה.
אחוזי ההקלקה – הסוד הגדול של הרשת
בעולם וירטואלי יש צורך בוודאות ולכן גם מגיעים המחקרים על גבי מחקרים (ואגב כל אחד מהם מציג נתון אחר). כל חברות האינטרנט ובעיקר מי שעוסק בקידום בגוגל יודע שלפני שהוא עושה קידום כזה הוא רוצה לדעת מה הציפיות שלו ואת זה מודדים בדרך כלל עפ"י תוצאות ידועות.
אין ספק בכלל כי מי שלא עושה קידום בגוגל, בכלל לא קיים ברשת אבל קשה לשים את האצבע על הנתונים המוחלטים וכאמור כל מחקר בודק את זה מזווית אחרת.
מה שבטוח קידום אורגני או קידום ממומן בגוגל מאפשרים לאתרים חשיפה ונכנסים לקטגוריה של אתרים נראים. מה שהגולשים בוחרים לעשות זה כבר עניין אחר וגם על זה כבר אלף מחקרים. פרסום בגוגל באמצעות קידום ברשת עוזר, השאלה היא כיצד עושים זאת.