מאז שפייסבוק מאפשרת קמפיינים, שוברים כל אלה העוסקים בקידום בפייסבוק במציאת פתרונות קריאטיביים שיגרמו לפוסטים שלהם, לגרום לגולשים לחייך, להגיב, לעשות להם לייקים ובמקרה הכי טוב, להשתכנע שאם הם לא רוכשים עכשיו את ביטוח החיים הזה, הם לא יסלחו לעצמם לעולם.
וכך נולדו להם הפרסומות בפייסבוק שעושות איך לא? קידום לאתרים, אבל דבר אחד מקובל על כל מיני שעושה קידום בפייסבוק, אסור לשכוח כי פייסבוק הייתה ונשארה למרות ועל אף השינויים- רשת חברתית שהמטרה הראשונה שלה היא לתרום להנאת הגולשים, סוג של מועדון חברתי כזה שרוצה להחליט איזה מוזיקה ישימו לו ולא כל מוזיקה מתאימה לו ויש שעות שהיא לא מתאימה לו בכלל.
כלים מודדים הנאה של גולשים!
בסופו של דבר ואחרי הכול רוצה פייסבוק לשמור על הצביון החברתי שלה, ולכן היא המציאה כל מיני כלים מדידים שאמורים לבדוק את ההתעניינות של הגולשים בפוסטים, וגם מודדים מי עושה לייק, מי משתף ומגיב לזה. אלה הם הפרמטרים שמעניקים לפייסבוק את המידע לגבי התייחסות הגולשים לתהליך של קידום בפייסבוק באמצעות פרסום. יש גם פוסטים שפייסבוק בעצמה מפרסמת לקבוצת קהל מיקוד, ועל פי התגובות שלהם קובעת עד כמה הפוסט הזה יהיה ויראלי.
הדבר הכי חשוב לרשת הזו היא לשמור על הגולשים, הם הלקוחות של פייסבוק ואם מציעים להם תכנים או מידע שלא מעניין אותם, פייסבוק תדאג שזה לא יהיה ויראלי כמו שזה יכול להיות. היא לא רוצה שהפרסומות יעיבו על תחושת ההנאה שבגלישה, כי אם מישהו שכח, כל העניין התחיל מצבירת חברים, שיתוף חברתי ורגשי באירועים ובכלל ולייקים ועוד לייקים. פרסום בפייסבוק עובד, השאלה איך עושים אותו.
4.501 מיליארד דולר הרווחים של פייסבוק!
נכון לשנת 2015 אלה הם סכומי העתק שפייסבוק מרוויחה. משנה לשנה הרווחים שלה גדלים כמו גם מספר המשתמשים היומיים ומשתמשים שנכנסים ממובייל.
כל מי שגולש בפייסבוק עושה את זה לשם ההנאה שלו, הנתון הזה יצר מציאות בה קידום בפייסבוק חייב שיהיו לו סממנים של סיפור ולא של פרסום. הפוסטים צריכים להיות מדליקים כדי לקבל לייקים, תגובות או שיתופים ופייסבוק רואה את כל זה ומקדמת בהתאם. יש לה עניין שתהיה פעילות פרסומת אבל לא במידה שתקלקל את ההנאה לחברים, הרי בסופו של דבר הם קודם כל נכנסים כדי לספר מה קרה להם היום אתמול ולשלוח תמונה של הילדים. לשים להם מול הפרצוף בר חדש בכרכור, עלול להפריע להרמוניה שלהם, אבל לא רשת כמו פייסבוק לא תמציא את עצמה כל פעם מחדש ועדיין ימשיכו לקרוא לה רשת חברתית. כי בדיוק כמו תהליך של בניית אתרים – שהתהליך נעשה בצורה חכמה, הוא תמיד יצליח.