מסקר שעשתה ענקית האון ליין אי.ביי. עולה כי הישראלים הם הלקוחות הכי טובים ונאמנים ברשת. ישראלים אוהבים לקנות והרבה ולפחות 95% מהם התנסו בקנייה לפחות פעם אחת באינטרנט.
אחת הסיבות שגורמות לישראלים רבים לעשות שופינג מטורף און ליין היא יוקר המחייה. ברגע שהם מבינים כי הם יכולים להשיג מוצרים מסוימים יותר זול מאשר בארץ, הם קונים. אין בעולם אנשים שיותר נאבקים על לא להיות פריירים יותר מהישראלים וזה מתבטא גם בקניות און ליין.
הנתונים שיפורטו להלן על הרגלי הקנייה ברשת של ישראלים ובכלל, הפכו את התחום של קידום חנויות וירטואליות לחובה. שום חנות וירטואלית לא רוצה להזדנב מאחור ולא להיות מספיק חשופה, ידועה ושקופה לגולשים.
ב-2015: 10 מיליארד ₪ קניות האון ליין בארץ
אז מה קונים הישראלים? האמת היא שהכול אבל כמובן מה שהרבה יותר זול בחול. הם קונים רחפנים, פלאפונים, מחליקי שיער וב-2015 גלגל שוק האון ליין בארץ כ-10 מיליארד ₪.
הישראלים גם מנצחים את אמריקה בקניות און ליין, שם עפ"י הסקר הנ"ל רק 77% אמרו כי קנו לפחות פעם אחת ברשת ובגרמניה עומד הנתון על 68%.
68$ היא העלות המוצעת של קנייה ברשת, וזה בהחלט בגלל שמעל 75$ משלמים בישראל מיסים. סביר להניח שלולא המגבלה הזו, הסכומים היו יכולים להיות הרבה יותר גבוהים.
אבל גם ככה שוק האון ליין פורח בארץ. החל מאתרי אופנה, דרך נעליים דרך חנויות וירטואליות בפורטלים ישראלים מה שבהחלט גורם למקדמי אתרים לעבוד קשה מאוד על קידום חנות וירטואלית וכל קידום כזה משמעו- עוד הכנסה.
הנשים – כוח קנייה מטורף
הנשים הן כוח קנייה מטורף בארץ. 94% מהן כך על פי הסקר קונות וזה מתחיל מאופנה, דרך ויטמינים, דרך מוצרים קוסמטיים, מתנות ליום הולדת ומה לא.
גם ההורים הישראלים גילו את נפלאות השופינג און ליין ו-52% מהן קונות לילדיהם דרך הרשת החל מביגוד וכלה בצעצועים.
בישראל 71% מהנשאלים בסקר קונים לפחות פעם אחת בחודש און ליין. בלייק פריידי עם כל ההנחות זה בשבילם חגיגה, ובפורים הם קונים תחפושות באי ביי (למה לשלם יותר אם הם יכולים לצאת יותר בזול ויש להם גם מגוון יותר גדול…?). במחיר של תחפושת אחת הם קונים ארבע בחו"ל.
פער המחיר הוא הגורם הכי משמעותי שתורם להעלאת הקניות און ליין, וזה בניגוד לירידה שמסתמנת מקנייה באתרים ישראלים.
אין ספק כי אם מחירי המוצרים באתרים הישראלים ישוו את עצמם למחירי המוצרים הדומים באתרים בחו"ל, ישראלים יקנו גם הרבה און ליין מהאתרים האלה.
לנוכח הנתונים הנ"ל אין ספק שמצבן של חנויות וירטואליות בארץ יכול להשתפר בתהליך של קידום חנויות וירטואליות.
תהליך קידום אתרים אורגני נועד לשפר את מעמדה של החנות בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל על ידי שימוש בפרקטיקות כמו – בניית קישורים חיצוניים, אופטימיזציה של תגיות, שיפור הקוד, יצירת תוכן רלוונטי ועוד.
כמה קל להזמין, כמה קשה לקבל?
אחד החסמים שמונעים לעיתים מישראלים לרכוש און ליין, זו בעיית המשלוח וגם החשש מאובדן של חבילות בדרך לארץ. יחד עם זאת דואר ישראל שיפר לא מזמן את נוהל המשלוחים שלו וזה ניכר הן במהירות המשלוח והן במעקב אחר חבילות מחו"ל.
אבל מלבד זאת, ישראלים חוגגים בקניות. הם מבינים במחירים, משווים וחוטפים. אין ספק שלחנויות בארץ יש בעיית מכירה חריפה (בחו"ל כבר סגרו 300 קניונים בגלל ההשפעה של האון ליין). כולם רוצים את הכי טוב וכולם קונים בחו"ל.
קידום חנויות וירטואליות יכול להיות המפתח לנוכחות ולהצלחה של אתר מכירות או חנות מקוונת בארץ. ברגע שהישראלים יודעים על חנות כזו, הם בהחלט יכולים לנסות אותה אבל כפי שציינו זה צריך להיות מאוד אטרקטיבי מכל הבחינות. בין אם זאת חנות המציעה גם סליקה באינטרנט המאובטחת ובטוחה וכמובן חנות שמציעה את המגוון שכל גולשת רוצה בתחום חיפוש הקנייה הבאה שלה.
מחפש חברה מעולה לבניית אתרים?, ממליצים בחום על DWEB>>> בניית אתרים