עדכוני גוגל
בשנת 2013 גוגל בצעו כמה עדכוני חיות (פנדה , פינגויין , hummingbird … ) שהיו עדכונים די מהפכנים בתחום קידום אתרים אורגני בגוגל אך יחד עם זאת התחום הזה נשאר עדיין הרלבנטי והממוקד ביותר לשם קידומם של עסקים …
כידוע לכם פייסבוק הולכים ומורידים את החשיפה של דפי העסק והתכנים שלהם (פוסטים) במגמה להגביר את הפרסום הממומן בפייסבוק … הם חייבים לממן את ההוצאות שלהם ולהראות רווחים נאים למשקיעים.
כיום קשה לקדם אורגנית בפייסבוק כאשר רמת החשיפה של הפוסטים ירדה לרמה של 3-6% ומה עוד שקשה מאד להגיע למיקוד בקידום בפייסבוק …

ולגבי קידום ממומן בגוגל … ידוע שרוב הגולשים נוטים ללחוץ על התוצאות האורגניות בדף הראשון בגוגל והרבה פחות על הממומנות (נטיה אנושית) ! מה עוד שחלקן של התוצאות האורגניות בכל דף תוצאות בגוגל תופס בממוצע כ- 85% מהדף.
אם בצעתם מחקר מילות מפתח במסגרת קידום אורגני בגוגל של האתר שלכם ובחרתם מילת מפתח אטרקטיבית לדף האתר והשקעתם בכתיבת תוכן לא משוכפל ,עם ערך מוסף לגולש וגם שיווקי … קיים סיכוי רב כי הגולש אשר חיפש במילת המפתח הזו עשוי להיות הלקוח הפוטנציאלי הבא שלכם.
התוכן הפך להיות ה"מלך" מבחינת ערכו לקידום בגוגל , כך שאם אתם כותבים תוכן בעל ערך, מקורי שלכם וגם שיווקי ובתדירות סבירה (לפחות פעם בחודש ) אתם במחצית הדרך להצלחה בקידום אתרכם .
אם השתכנעתם למה כדאי להשקיע בקידום אורגני בגוגל בשביל פרסום בגוגל אשר איכותי ומצליח … הנה לכם המגמות בתחום קידום אתרים אורגני בגוגל ב-2014 ומה אתם בעלי האתרים ו/או מקדמי אתרים יכולים לעשות על מנת להתאים את אתרכם למגמות אלו ולזרום עם גוגל.
שני העדכונים הראשונים של גוגל ב-2013 (פנדה ופינגווין) התרכזו בעיקר במתן עונשים לאתרים עם איכות נמוכה . העדכון הראשון העניש אתרים על איכות תוכן נמוכה ו/או משוכפלת, על ידי הורדת הדרוגים בתוצאות החיפוש, ואלו העדכון השני העניש אתרים באותו אופן בשל היותם אתרי ספאם ובגין אי עמידתם בתנאים של גוגל.
העדכון השלישי hummingbird היה עדכון מהפכני בכך שהוא עשה מהפכה כלשהי בצורת הדירוג בגוגל של אתרים : הוא שינה את ההתייחסות של גוגל למילת החיפוש שהוקלדה על ידי הגולש ובמקום לתת תוצאות של חיפוש המילת המפתח הספציפית הוא נותן תוצאות המתייחסות לכוונתו של גולש בהקלדת מילת מפתח לחיפוש … בעדכון זה לא נענשו אתרים ספציפית.
אז איך 3 העדכונים הללו של גוגל משפיעים על על עבודת קידום האתר שלנו ב-2014 ? הנה כמה תובנות בעניין :
1 . תוכן : כמו שציינתי מעלה התוכן הוא מרכיב חשוב לצורך קידום אתרים באמצעות פרסום באינטרנט (התוכן הוא ה"מלך" – ציטוט שרבים בתחום מציינים אותו)
לכן חשוב מאד שהתוכן שלכם יהיה עשיר,רלבנטי ועם ערך לגולש ולא קצר, שטחי , משוכפל ומוצף במילות מפתח לקידום. גוגל יודעים לזהות היטב תכנים קצרים ומשוכפלים . המנעו מלקנות תוכן רק לצורך קידום שאינו איכותי ועשוי להיות משוכפל. כתבו תוכן משלכם שהינו מקורי ועשיר ואל תעתיקו תכנים של אחרים או שלכם ממקור אחר. וודאו שבנוסף לתוכן ,הוספתם תמונות וקטעי וידאו עד כמה שאפשר בדפי האתר החשובים. ודאו שאלו יהיו קריאים על ידי גוגל בהוספת תגי alt ו- title בהתאם.
ודאו שתגי ה- title וה- description בדפי האתר שלכם אינם משוכפלים כלומר שאין דפים עם כותרות ותאורים כפולים . כמו"כ בדקו שאין לכם דפים משוכפלים באתרכם ,ניתן גם לבדוק זאת באמצעות כלים כמו A1 , RANK TRACKER ובכלי ניהול האתרים של גוגל . אם מדובר באתר קטן שאין בו הרבה דפים ניתן גם לבדיקה ידנית.
2 . הצפת התכנים שלכם במילות מפתח :
המנעו מהצפת התכנים שלכם בריבוי של מילות מפתח ,זה נראה לא טבעי בעיני גוגל ושמרו על צפיפות מילות מפתח הגיונית וטבעית (2-3% מהתוכן).
אל תכניסו לתג כותרת title אוסף של מילות מפתח אלא תארו את המותג/מוצר/שרות שלכם תוך יצירת משפט עם שימוש במילת מפתח אחת או שתיים לכל היותר. (עד 70 תווים)
גם בתאור description אל תכניסו גיבוב של מילות מפתח אלא קריאה לפעולה בשימוש מילת מפתח אחת או שתיים לכל היותר (עד 156 תווים)
אל תשקיעו יותר מדי בתגיות H1 ,שלבו בהם מילת מפתח רק אם יש צורך ולא בצורה מאולצת , הן לא חייבות להופיע בכל דף באתר…
המנעו מלשלב רק את מילת המפתח לבדה בתגי alt ו- title של התמונות אלא שלבו את מילת המפתח כחלק מהתאור בתגים אלו.
בדקו מה עושים המתחרים שלכם בכלל (ולמילת המפתח בפרט) במיוחד את אלו המדורגים גבוה ונסו לראות את האסטרטגיה שלהם בשימוש מילות מפתח … ישנם גם כלים שיעזרו לכם בכך כמו majestic,rank tracker ועוד …
3 . על מנת להתאים עצמנו לעדכון של hummingbird עלינו לנסות ולאתר את כל המשפטים/ביטויים בהם מחפש הגולש את סוג השרות/מוצר שלנו.
לאחר שאתרנו אותם עלינו להשתמש בהם בתוכן שלנו במידת האפשר. כמו כן צריך להשתמש במילים נרדפות ו/או מילות מפתח דומות ורלבנטיות אחרות בתוכן.
על מנת למצוא מלים שכאלו יש לפעול ב-2 דרכים :
א. כאשר מקישים מילת מפתח לחיפוש בגוגל, גוגל מציע לנו כמה מילים רלבנטיות נוספות ברשימה וניתן להשתמש בהן אם הן אכן רלבנטיות לדף.
ב. גוגל מציגה לנו בדף תוצאות החיפוש של מילת מפתח כלשהיא את תאורי הדפים ובהם יש הדגשות למילות מפתח דומות או נרדפות . גם בהם ניתן להשתמש בתוכן במידה והן רלבנטיות לשרות/מוצר שלנו . דוגמא בתמונה הבאה :
4. בניית קישורים לאתר שלכם : האסטרטגיה של בניית קישורים לאתר על מנת לתרום לקידומו השתנתה .
העדכונים של גוגל ב-2013 שינו את הגישה לנושא בניית קישורים לאתר שעדיין תורמים כמובן לקידום אתרים, אל אף כמה הספדים מוקדמים פה ושם על סופו של עידן בניית הקישורים כתורמים לקידום. שיטות ישנות של בניית קישורים שפעם עבדו כבר לא עובדות כיום ועלולות אף להזיק לדרוגי האתר שלכם. הדגש כיום כמו בתוכן, כך גם בבניית קישורים הוא על האיכות. כלומר איכות האתרים שמקשרים לאתר שלכם.
וודאו שאתם בונים/מקבלים קישורים מאתרים איכותיים ולא מחוות קישורים למינהם. אל תפרסמו מאמרים תמורת קישור באתרי מאמרים לא איכותיים ואל תארחו פוסטים שלכם בבלוגים ירודים. כמו כן אל תגיבו לשם קבלת קישור בבלוגים לא איכותיים.
נסו לייצר תוכן איכותי כך שמחברי מאמרים אחרים או אתרים אחרים יקשרו לאתר שלכם בצורה טבעית ,בשל הערך המוסף שלו ולחילופין ישתפו אתכם ברשתות החברתיות שלהם (סיגנלים חברתיים – כוחם עולה בקידום האתר).
וודאו שהקישורים הנכנסים לאתר שלכם באים ממקורות איכותיים ושהם נראים טבעיים לגוגל. נתחו את הקישורים הנכנסים ואל תחששו להיפתר מקישורי ספאם למינהם. הכדאיות להיפטר מהם שווה שמדובר על פרסום באינטרנט אשר נעשה בצורה יעילה, מקצועית וטובה.
המנעו מקישורים של אתרים תומכים שנבנו רק לצורך של קידום אתרים. אל תשתמשו ביותר מדי קישורי עוגן בכלל ואם כבר השתמשתם ,גוונו במילת המפתח בה אתם משתמשים בעוגן על מנת שיראו טבעיים. המנעו מקישורים מאתרים לא מכובדים ואתרים מאד ישנים וכן מאתרים המוציאים יותר מדי קישורים החוצה (לדוגמא כאלו שיש להם קטגוריה של קישורים רבים או קישורי פוטר למינהם).
המנעו מקישורים נכנסים מאתרים שאינם שייכים לתחום שלכם כלל. תוכלו לנתח את הקישורים הנכנסים לאתר שלכם באמצעות כלים כמו majestic , rank tracker – seo spyglass וכן כלי ניהול האתרים של גוגל google webmaster tools . נסו ליישם את הכתוב במאמר והתאימו עצמכם למגמות בתחום קידום אתרים אורגני בגוגל 2014 , בהצלחה לכולם 🙂
אם אהבתם את התכנים ומצאתם שהם תורמים לכם אשמח אם על הדרך , תפרגנו ב-LIKE או בפלוס בגוגל פלוס ותשתפו ברשתות החברתיות באמצעות כפתורי השיתוף המופיעים באתר וברשתות חברתיות בהם אתם גם רשומים (ואם לא הגיע הזמן ! … , במיוחד מומלץ לכם לפתוח חשבון בגוגל פלוס – google plus ,אם יש לכם אתר) … ואני מצדי מודה לכם מראש. ואל תשכחו לדאוג שגם באתרכם יופיעו כפתורי פרגון/שיתוף דרך הרשתות החברתיות העקריות – זה מסייע לחשיפה, עוזר בתהליך מיתוג העסק וכמובן תהליך קידום אתרים אורגני בגוגל …
Google+ נכתב על ידי "dany vecsler"
מקצוען מקצוען הדני הזה . פקחים מתיישבים עתה ללמוד וליישם את כל העצות שלו . חכמים שוכרים פשוט את שרותיו !!!!
תודה יורם על הפרגון … גש ליישום 🙂
Copyblogger, (This blog provides blog writing ideas, inspiration and blog
marketing advice). You can check this on Google, for example,
by typing 'site. * Link Popularity Search engines tend to
give websites that have more external links from other websites
pointing at them a higher search engine ranking.
שלום לך
אני במשך 12 שנה עושה מחקר עצמי וגם שוחחתי עם אנשי גוגל.
הם מגדירים תוכן איכותי כ-3300 מילה. כל מאמר קטן עבורם זה שיווק ופרסומת
חשוב להם שכל המידע יהיה דף אחד. למרות אורכו.
חשוב להם כמה זמן שוהים באתר
חשוב להם כמות החוזרים לאתר