שיווק אינטרנטי הלא הוא שיווק באינטרנט או שיווק דיגיטלי כפי שמומחים מכנים אותו הפך להיות ערוץ השיווק החשוב ביותר בזמן האחרון, ו"מי שלא שם לא קיים" כך מצטטים יודעי דבר בתחום. האינטרנט הפך להיות חלק בלתי נפרד ואינטגרלי מחיינו וגם עשה מהפכה בכל מה שקשור בתקשורת שלנו וכן בהרגלי הקנייה והצריכה שלנו.
ערוצי שיווק אינטרנטי מאפשרים למשתמשים בהם עלויות יחסיות נמוכות ביחס לשיווק הקונבנציונלי וגם מאפשרים להגיע ללקוחות פוטנציאליים בצורה די ממוקדת – רק שצריך להשכיל ולדעת כיצד להשתמש בהם נכון על מנת להגיע להמרות ותוצאות טובות …
הנה הגדרה ראשונית לשיווק האינטרנטי על פי הויקיפדיה : "שיווק באינטרנט הוא שימוש באינטרנט לצורך שיווק, מיתוג, פרסום וקידום מכירות של מוצרים, שירותים ורעיונות". אכן השיווק האינטרנטי כולל בתוכו את כל הפעולות המבוצעות דרך האינטרנט שמטרתן הינה לקדם,לפרסם,לשווק,למתג,לבדל ולמכור עסק, מוצר,שרות או רעיון כלשהוא.
במאמר זה אנסה לתת לכם קצת ערך מוסף ולפשט את המושג שיווק אינטרנטי שהינו מושג רחב הכולל בתוכו סוגי פעולות שונות ושימוש בערוצי אינטרנט שונים. אשתדל לסקור ולתאר את מירב הפעולות השונות וכן את הערוצים השונים בהן תתבצענה פעולות שכאלו שמטרתם הסופית שיווק אינטרנטי. ועוד משהו …כדאי לכם לקרוא עד הסוף … כך תוכלו להגיע גם לבונוס שיוסיף לכם עוד על כל מה שקראתם ולעזור בתהליך של פרסום באינטרנט !
אז בואו נתחיל לפרט את סוגי השיווק האינטרנטי השונים :
- קידום אורגני בגוגל : סדרת פעולות נקודתיות וגם מתמשכות המתבצעות על דף אתר/בלוג דף נחיתה שמטרתן קידום במנוע החיפוש של גוגל (יש גם מנועי חיפוש אחרים אך בארץ גוגל הוא השולט) לאותו דף מסויים .בשלב הראשון מבצעים מחקר מילות מפתח אשר מטרתו לאתר מילת מפתח (ביטוי) אטרקטיבית לקידום הדף ומנסים לקדם דרכה. המשמעות/ביטוי של קידום אתרים אורגני היא שאם גולש מחפש מילת מפתח זו בגוגל, דף האתר יופיע בתוצאות החיפוש בדף ראשון בגוגל (בד"כ יש 10 תוצאות אורגניות בדף ראשון בגוגל וגם באחרים). קידום אתרים אורגני הינו קידום מאד ממוקד והוא מביא לדף אתר/בלוג גולשים המחפשים מילת מפתח כלשהיא שרלבנטית למה שדף האתר/בלוג מציע לגולש. קידום אורגני הינו ברובו תהליך מתמשך שיכול להניב תוצאות ממוקדות (במילת מפתח) בטווח של למעלה מ-3 חודשים ולעתים אף לפני זה. ניתן ללמוד קידום אתרים במגוון קורסים כגון בג'ון ברייס, האקרפוריו ועוד וכן דרך קורסים ומאמרים באינטרנט. אפשר וניתן לקדם אתר לבד, אך אם הזמן והמקצועיות לא זמינה לכם, יש להעזר בשרותם הטוב של מקדמי אתרים . אותם יש לבחון בפינצטה ולקבל המלצות כיוון שהשוק די פרוץ בנושא זה.
- קידום ממומן בגוגל : דרך נוספת של פרסום בגוגל הינו באמצות התוצאות של הקידום הממומן, תוצאות אלו הינן תוצאות המגיעות באופן יחסי די מהירות והן מתבטאות בדף התוצאות של חיפוש מילת מפתח בגוגל בעיקר בחלק העליון של הדף שם מופיעות בד"כ 3 תוצאות עם כיתוב "מודעה" בצבע צהוב. אלו הן התוצאות הממומנות. לעתים הן יכולות להופיע גם בתחתית דף החיפוש או בצד אך לרוב יופיעו למעלה. גם כאן מתבצע מחקר מילות מפתח וגם כאן נדרש ידע על מנת לפרסם בגוגל (קידום ממומן). ניתן ללמוד לבד אך זה דורש זמן וצבירת ידע … מאידך ניתן לפנות למקדמי אתרים ויש להעדיף כאלו שיש להם הסמכה מגוגל. טיפ : מחקרים מראים שרק כ-15% מדפי התוצאות הן תוצאות של קידום ממומן,ולפי כל המחקרים הגולש הממוצע מעדיף להקליק על התוצאות האורגניות יותר מאשר על התוצאות הממומנות (מסומנות כמודעה).
- קידום ושיווק בפייסבוק (אורגני) : עד לפני כמה חודשים טובים ניתן היה לבצע קידום בפייסבוק (אורגני) לעסקים על ידי הקמת דף עסק בפייסבוק וביצוע כמה פעולות שיכלו לקדם את העסק משמעותית (במיתוג ובהבאת לקוחות חדשים). הקידום התבצע בעיקר באמצעות כתיבת פוסטים איכותיים = בעלי ערך מוסף ללקוח הפוטנציאלי תוך שימוש מושכל בתמונות איכותיות ו/או סרטונים רלבנטיים וע"י כך צבירת לייקים, תגובות ושיתופים לפוסטים ולדף. כל זה בנוסף לביצוע פעילות בקבוצות בפייסבוק שמהותה פרסום פוסטים בקבוצות רלבנטיות לעסק וכן תרומה בעלת ערך מוסף לדיונים המתבצעים בקבוצות פעילות. כאמור עד לפני כשנה ניתן היה לקדם ולשווק עסקים בפייסבוק בשיטות אלו (כולל ביצוע ארועים ותחרויות וכתיבת פתקים). בשנה האחרונה פייסבוק הורידה את החשיפה האורגנית לרמה של 2-3% ובמצב הנוכחי פעולות אורגניות אלו שהוזכרו מעלה לשם קידום בפייסבוק כבר אינן מספיקות כדי לשווק בפייסבוק. הסיבה לכך כמובן ,הינה שפייסבוק היא חברה עסקית ומטבע הדברים ,היא רוצה למקסם רווחים ולכן היא מעודדת אותנו בדרך זו להשתמש בשרות הטוב שלה שהוא פרסום בפייסבוק.
- קידום ממומן בפייסבוק (פרסום בפייסבוק) : כמו שציינתי בפסקה קודמת, קשה לשווק בפייסבוק ללא שימוש מושכל בפרסום בפייסבוק. פייסבוק מאפשרת לנו לפרסם דרכה באמצעות מנהל מודעות (או power editor). הפרסום בפייסבוק הינו ערוץ יחסית זול (לעומת קידום או פרסום ממומן בגוגל) ובעל יכולות טרגוט (מיקוד) טובות מאד. אל תשכחו שפייסבוק הינה הרשת החברתית הגדולה בעולם ובעלת אלגוריתם משוכלל שאוסף על המשתמשים פרטים בכל תחומי החיים שלהם. קיימת חשיבות שעסקים ישתמשו בערוץ שיווק חשוב וזול יחסית זה.כמובן שלמי שזמנו לא בידו מומלץ שיעזר במומחים בתחום השיווק והפרסום בפייסבוק.למי שמעוניין לבצע בעצמו הרי שצריך ללמוד את הנושא. על מנת להשיג תוצאות טובות בפרסום בפייסבוק יש ללמוד את הנושא היטב – לא דרך מאמרים מזדמנים ולא דרך סדנאות מזדמנות. אני אישית ממליץ על הקורס הא י נ ט ר נ ט י האולטימטיבי המרוכז ל פ ר ס ו ם בפייסבוק.אני מכיר אישית את מפתח הקורס וגם את הקורס. בהשקעה לא גדולה וחד פעמית תוכלו לחסוך המון זמן מיותר וגם הרבה כסף על פרסום לא יעיל בפייסבוק … קורס שאין לו תחליף, לפרטים נוספים לחצו ! http://bit.ly/1mT88Cp . למי ששולט באנגלית ניתן למצוא גם קורסים די זולים ללימוד הפרסום והשיווק בפייסבוק באתר UDEMY שהינו אוניברסיטה אינטרנטית עם מגוון קורסים עצום (לצערי רק באנגלית)
- שיווק אינטרנטי ברשתות חברתיות : כמו שעסקים נוהגים לקיים נוכחות בפייסבוק ו/או לשווק דרך הפייסבוק, כך ישנן עוד מגוון רשתות חברתיות שכדאי לעסק להיות נוכח שם כל מה שצריך זה לקבל ייעוץ אסטרטגי מקצועי ונכון מהי הרשת החברתית הנכונה ביותר לעסק שלך. כך רשת גוגל פלוס (שייכת לגוגל) שהיתה בזמנו הבטחה גדולה אך ברבות הזמן כוכבה דרך … עדיין למי שיש אתר או בלוג כדאי שתהיה לו נוכחות גם בגוגל פלוס (גם פרופיל וגם דף עסק). רשתות נוספות בהן עסקים מקיימים דרכן שיווק אינטרנטי הינן רשת לינקדאין (linkedin) ורשת התמונות pinterest וה- twitter. לאחרונה דרך כוכבה של רשת האינסטגרם שהינה די פופולרית בישראל וניתן אפילו לפרסם באינסטגרם דרך מנהל המודעות של פייסבוק (אפילו אם אין לכם חשבון ברשת זו). כמובן שיש עוד הרבה רשתות חברתיות, אך אלו שציינתי הן הנפוצות בארץ לעניין שיווק דיגיטלי. טיפ ! אם יש לכם אתר ו/או בלוג, חשוב שתשימו בכל דפי האתר או הבלוג כפתורי פרגון ושיתוף לרשתות חברתיות אלו,כיוון שסיגנלים חברתיים שכאלו יש להם תרומה לא מעטה לקידום האתר/בלוג שלכם וממילא לקידום העסק.
- שיווק אינטרנטי במייל : מי שחושב שנס ליחו של השיווק במייל או השיווק באמצעות ניוזלטר טועה ובגדול … ערוץ השיווק במייל פועל באמצעות משלוח דיוורים שיווקיים לרשימת תפוצה חוקית. על מנת לשווק במייל צריכים לרכוש תוכנת דיוורים ברמה טובה וכן אפשרות לבניית דפי נחיתה. אני אישית משתמש ב-"רב-מסר", תוכנת דיוור הוותיקה בישראל ואחד המשוכללות המשלבת מצד אחד דיוור והודעות סמס ומצד שני מאפשרת בניית דפי נחיתה וטופסי לכידת מיילים. אם תרצו לנסות בחינם את "רב מסר" – שבועיים חינם ל-500 כתובות ו-3000 דיוורים ושימוש בהקמת דפי נחיתה, לחצו עכשיו על הקישור! http://daniv-kidum.ravpage.co.il/ravmeser1 .כמובן שישנם עוד הרבה מערכות דיוור ישראליות כגון V.i.plus ששמעתי שהיא מאד מוצלחת גם מערכות מתוצרת חו"ל כגון Mailchimp שהרבה משתמשים בה וגם בארץ. על מנת להצליח בשיווק במייל שהינו שיווק עם יחסי המרה די גבוהים יש צורך כמובן שתהיה לכם רשימת תפוצה משלכם (חוקית ולא משהו שקניתם ממישהו מפוקפק … שאז אתם עלולים להיות חשופים לתביעות !). אז איך מייצרים יש מאין רשימת תפוצה אתם שואלים ?! אז התשובה לא כ"כ פשוטה – מה שבעצם עושים,זה בונים דף נחיתה שיווקי עם טופס לכידת מיילים ובו מציעים לגולשים "שוחד" כלשהוא (מענק או מתנה) בתחום העיסוק והמומחיות שלכם כמו : ספרון אינטרנטי – ebook , רישום לניוזלטר, הנחה כלשהיא על מוצר, מוצר או שרות שלכם שערכו הכספי קטן, אוסף של טיפים וכו'. כל אלו ניתנים בתמורה למילוי הפרטים על ידי הגולש בטופס המוטמע בדף הנחיתה שלכם. את דף הנחיתה כמובן שאתם צריכים להפיץ בכל מקום אפשרי לכם : בדפי האתר שלכם, בדף העסק בפייסבוק, בקבוצות רלבנטיות בפייסבוק ,בפרסום בפייסבוק (אם אתם יודעים כיצד ויש לכם תקציב לכך) ובעוד מקומות שמהם ניתן להביא טרפיק (תנועה) רלבנטית ולא יקר יחסית. לאחר שהצלחתם לאסוף רשימת תפוצה נכרת כמובן שאז תוכלו להציע לנמענים שלכם את המוצרים/שרותים שלכם באמצעות משלוח מיילים בעזרת תוכנת הדיוור שלכם מעת לעת.כמובן שעדיף שתהליך השיווק במייל יהיה דרך "משפך שיווקי" (funnel) מושג חשוב מאד שארחיב עליו את הדעת בפעם אחרת.
- שיווק אינטרנטי באמצעות אפיליאטס (שותפים) או באמצעות תוכניות שותפים : התחום הזה הולך ותופס יותר תאוצה בזמן האחרון.מהו בעצם תחום השיווק האינטרנטי באמצעות שותפים או תוכניות שותפים ? הוא מורכב מכמה שחקנים,מצד אחד בעל העסק המעוניין לשווק את המוצרים/שרותים שלו במרחבי האינטרנט (באנגלית ADVERTISER או VENDOR) ולא תמיד יש בידיו משאבים של ידע ו/או זמן, ומצד שני משווקים אינטרנטיים האחד המכונה אפיליאט (AFFILIATE ולעתים PUBLISHER) והשני תוכניות שותפים (AFFILIATE PROGRAMS). האפיליאט הוא משווק אינטרנטי בודד היודע להביא תנועה (טראפיק) במחירים נמוכים יחסית ובעל כישורי שיווק אינטרנטי שמוכן לשווק מוצרים/שרותים במרחבי האינטרנט תמורת גזירת עמלות. לעתים האפיליאט עובד מול בעל העסק ישירות ואז הדיווחים על הביצועים שלו (מכירות/לידים)מבוססים על אמון הדדי בינהם או שבעל העסק רוכש תוכנת השקה או תוכנת ניהול שותפים (אותו דבר) או אז האפיליאט רואה את הביצועים שלו דרך התוכנה. תוכניות שותפים או רשתות שותפים הם למעשה אתרים משוכללים שמתפקידם לתווך בין,מצד אחד בעלי עסקים המעוניינים בשיווק אינטרנטי למוצר/שרות שלהם תמורת תשלום עמלות על ביצועים (מכירות או לידים) ומצד שני אפיליאטס (שותפים) שרוצים לשווק באינטרנט תמורת גזירת עמלות על ביצועים.בתוכניות השותפים (רשתות שותפים) אין קשר ישיר בין בעל העסק לאפיליאט אלא הכל מתבצע באמצעות רשת השותפים. הרשת דואגת לפרסם באתר שלה את המוצר/שרות של כל בעל עסק ואת העמלות שהוא מוכן לשלם על כל ביצוע ומצד שני אפיליאטס נרשמים לתוכנית השותפים ובוחרים בעצמם אילו מוצרים/שרותים לשווק אינטרנטית. כל הדיווחים על ביצועים וכן ביצוע התשלומים לשותפים מתבצעים דרך רשת השותפים כך שזה חוסך המון זמן ועבודה לבעל העסק וגם חוסך בעיות של אי אמון מצד האפיליאט בבעלי העסקים אותם הוא משווק.ישנן תוכניות שותפים גם בארץ ובעולם יש די הרבה. כדי שתוכלו להתרשם אציין פה כמה ואם תרצו יותר פרטים ודוגמאות מומלץ כי תגיעו לבונוס בסוף המאמר … אז הנה כמה דוגמאות לרשתות שותפים : בארץ , WESELL CLICKON ו- 3AD ובעולם , CLICKBANK (אחת הנפוצות ואחת שלכל אפיליאט מתחיל כדאי לעבוד איתה – זו רשת של מוצרים דיגיטליים) ,CJ , AFFILIAXE, SHAREASALE ,PEERFLY ועוד המון נוספות אותם תוכלו לראות בסוף המאמר בבונוס שהבטחתי .לטובת בעלי עסקים שרוצים לשווק שלא דרך רשת שותפים ורוצים להשיק מוצר חדש ישנן תוכנות התומכות בניהול מערכת של שותפים (מאפשרת לבעל עסק למצוא אפיליאטס שישווקו אותו ויקבלו תמיכה דרך התוכנה (מעקב אחר ביצועים ועוד …). תוכנה שכזו אותה אני מכיר, של השקות מוצר וניהול שותפים היא תוכנה של ה"חממה השיווקית". בבונוס מטה מופיע הקישור לתוכנה. והמלצה שלי נוספת למי שרוצה להרוויח כסף בתחום שיווק אינטרנטי בלי תכניות מסובכות באנגלית, בלי שיווק רשתי או תשלומים חודשיים משהו חזק שעובד ובעברית צפו עכשיו בסרטון ואל תפספס! http://bit.ly/copy-and-paste
- שיווק אינטרנטי באמצעות תוכן : התוכן הוא ה"מלך" – שיווק אינטרנטי באמצעות תוכן הוא הטרנד העכשווי. למעשה הוא משותף להרבה פלטפורמות שיווקיות . רלבנטי לאתרים ,בלוגים, דפי נחיתה וכן לרוב הרשתות החברתיות (לבטח פייסבוק) . גם גוגל וגם פייסבוק נותנות משקל רב ומקדמות בעדיפות תוכן שהינו מקורי (לא מועתק – ולגוגל יש האפשרות לדעת בקלות אם העתקתם תוכן. אם כן צפו לעונש … לא כדאי! אני מניח שגם לפייסבוק), בעל ערך מוסף לגולש ורלבנטי לתחום העיסוק של כותב/ת התוכן . אם הוא עומד ב-3 הקריטריונים הללו אזי הוא נחשב תוכן איכותי ובשל כך הוא מקבל עדיפויות בקידום גם מגוגל ,גם מפייסבוק והשאר. על כן אם אתם כותבים תוכן מקורי , מחדש ובעל ערך מוסף בתחום,תורם לגולש ורלבנטי לתחום העיסוק של האתר/בלוג שלכם או לדף העסק שלכם בפייסבוק – צפו לכך שתחשפו ותקודמו יותר. אתם גם תקבלו יותר סיגנלים חברתיים כגון לייקים פלוסים תגובות ושיתופים. לכל מי שיש מומחיות כלשהיא בתחום מסויים יכול לכתוב מאמר או פוסט, רק שצריך ללמוד קצת כתיבה שיווקית מהי. יש כאלו הנרתעים מלכתוב – או שזמנם לא בידם. אלו יכולים לפנות לכל מיני פרילנסרים בתחום כתיבת תוכן ותמורת תשלום יוכלו לקבל מאמר סביב הנושא שעליו בקשו לכתוב. צריך להקפיד שהמאמר שהם מקבלים הינו מקורי וגם כדאי לספק לפרילנסר טיפים/תכנים מתחום המומחיות שלכם על מנת שיוכלו שלבם במאמרים. אחד מהפרילנסרים שאני מכיר בתחום הכתיבה השיווקית הינו servula וכמובן שיש עוד המון. אגב בבלוג של servula תוכלו למצוא המון טיפים על כתיבה שיווקית. ועוד משהו, אם תרצו לבדוק שקבלתם מאמר מקורי ולא מועתק לגמרי או בחלקו תוכלו לבדוק זאת בתוכנה חינמית של COPYSCAPE. ישנו מאמר מצויין אותו אני ממליץ שתקראו על מנת להבין איך כותבים מאמר/פוסט שיווקי … http://yazamnik.com/the-perfect-blog-post/ .אני משתף אותו כאן מאותה סיבה שמצאתי שהוא מאמר איכותי ואני בטוח שיש עןד כמוני ששתפו אותו ופרגנו לו, אז תהנו … ואל תשכחו להגיע לבונוס בסוף המאמר 😉 (שם תמצאו עוד חומר מעניין על שיווק באמצעות תוכן). ואם אהבתם אל תשכחו את הפרגון בכפתורי הרשתות החברתיות , תודה 😆
השיווק באינטרנט הוא כאמור מושג המאגד בתוכו פעולות שונות המתבצעות בערוצי אינטרנט שונים .במאמר זה ניסיתי לסרוק את סוגי השיווק האינטרנטי העיקריים אך כמובן לא את כולם. ועכשיו לסוכריות …
ולאלו שקראו הכל עד פה,הנה הבונוס לו חיכיתם … א ו צ ר של ט י פ י ם וקישורים מועילים בתחומי שיווק אינטרנטי מחכה רק לך … !!!
עם תחילת ש נ ה חדשה ! נפלתי על ה ש כ ל ! והחלטתי לחלוק אתך …
באמת א ו צ ר של טיפים וקישורים (כתובות אינטרנט מועילות) בכל תחומי השיווק באינטרנט שאותם סקרנו במאמר זה ועוד,אותם דגמתי ואספתי לאחר עמל רב,משך יותר משנתיים וחצי … בוא/י לראות כמה שאלות מיותרות זה יחסוך לך מדי יום בכל תחומי השיווק האינטרנטי ובכל יכול אף לעזור בתהליך של מיתוג העסק !
לחץ/י על הקישור עכשיו לקבלת הא ו צ ר ! (בסוף החודש האופציה תעלם !) http://bit.ly/1Rro3EJ , אם אהבתם/ן היו נחמדים, שתפו הקישור גם לחבריכם…שגם הם יהנו ! מוזמנים להגיב בתגובות מטה – האם זה עזר לכם/ן , תודה 🙄
מוזמן להכיר עוד ממותגי הקבוצה שלנו >>> מיתוג – ג'נסיס | לוגו – מייברנד | עיצוב לוגו – לוגו לוגו