שיפור מהירות האתר
בעבר רק אנשים עם עודף כסף היו משקיעים באתר מותאם לסלולרי – אתרי מובייל. כיום בשנת 2014 זהו סטנדרט קיים.
אתר סלולרי הוא לא עוד מותרות. הוא הכרחי מאוד כחלק מרצון לשיפור חווית המשתמש (גולש) והצורך להגיע לקהלים נוספים המחפשים דרך הסמארפון שלהם – אשר כיום לכולם מסתתר אחד שכזה בכיס.הוא גם תורם בעקיפין לקידום אורגני של האתר.
עוד בשנת 2012 אנליסטים העריכו כי החיפוש דרך מכשירי סמארפון בשנת 2015 יעבור את החיפוש ממחשבים נייחים (Desktop).
בעקבות השינוי שחל בעולם החיפוש והנגישות לאינטרנט, מנוע החיפוש "גוגל" עשה בעצמו "חושבים" והחל להתייחס לחיפושים שמתבצעים דרך סמארטפונים\טאבלטים בצורה שונה מאשר לחיפוש במחשבים הנייחים ואפילו מציג לפעמים תוצאות שונות; כפי שערכתי בבדיקה על מילת המפתח – SEO Tips
לחצו על התמונה להגדלה,
** חשוב לציין שאת הבדיקה ערכתי ממחשב שאינו חובר לעולם לחשבון ב"גוגל" והחיפוש נעשה בעזרת Proxy מ-USA
# את התוצאות השונות ואיזו תוצאה להציג מנוע החיפוש בוחר בעצמו והוא משתמש בעשרות\מאות פרמטרים שבמקרה שלנו הקשר בין האתרים שמוצגים בתוצאות והסדר שלהם כנראה קשור להתאמתם לתצוגה סלולרית (מובייל).
בעקבות הרצון של בעלי אתרים להתאים את האתרים שלהם לסמארטפונים בצורה הטובה ביותר "גוגל" השיקה ב-2011 את הכלי PageSpeed Insights עבור מפתחים, שם המפתחים יכולים לקבל המלצות לגבי שיפור מהירות הטעינה וחווית המשתמש באתר שלהם ולקבל "ניקוד" עבור תצוגת האתר במחשבים שולחניים – Desktop וגם עבור משתמשי הסמארטפונים – Mobile .
לאחרונה "גוגל" עדכנה את הכלי PageSpeed Insights עם המלצות חדשות שתמיד טוב לדעת ;
לחצו על התמונה להגדלה ,
גודל נגיש לאובייקטים במסך
כאשר אנחנו עוסקים בתהליך של פרסום באינטרנט ישנה בעיה שכולנו מכירים באתרים שאינם מותאמים לסלולרי הוא הגודל של אובייקטים והבעיות שמתחילות לצוץ כשאנחנו רוצים ללחוץ על קישור או על כפתור. כידוע האצבע שלנו גדולה בהרבה יותר מסמן העכבר במחשב השולחני. כך שצריך לדאוג שהכפתורים נוחים ללחיצה דרך מסך הסלולרי ולא גורמים לנו ללחוץ במקביל על קישור לא רצוי.
פלאש ותוספים
רוב הדפדפנים הבנויים כיום בסמרטפונים אינם תומכים בפלאש ו"תוספי צד שלישי", לכן יש להמנע מלהוסיף אותם למשתמשים הניידים שלכם. אין צורך להציק להם.
פונט קריא
אם הגולשים שלך יצטרכו לעשות את פעולת הצביטה הידועה – Zoom in על מנת לנסות לקרוא את התוכן שכתוב באתר שלך, כנראה האתר שלך לא מספיק ידידותי למשתמש ולא נוח לרוב המשתמשים. חשבו זאת לפני שאתם מתחילים תהליך של פרסום בגוגל.
המאמר נכתב ע"י אליאב לנקרי עורך את הבלוג אליאבוס קידום אתרים העוסק בכל מה שקורה בתחום השיווק והמדיה החברתית
תודה דני ואליאב
אכן מאוד חשוב לשים לב לנושא זה כיום, בייחוד לאור השימוש ההולך וגובר של יוזרים במובייל