קידום בפייסבוק – המחקר
חברת WISEMETRICS ערכה בשנת 2013 מחקר בנושא פרסום בפייסבוק. במחקר נבדקו 1,500 דפי פייסבוק ובהם 5,000 פוסטים ממומנים.
המחקר ביקש לבדוק האם פוסטים ממומנים מעכבים, מחבלים ומפריעים לפרסום פוסטים אורגניים, והאם קידום בפייסבוק כאשר הוא ממומן, עלול לפגוע בתחושת הגולשים החברתיים.
ב-2012 הודיעה פייסבוק שמשתמשי הפייסבוק בארה"ב יכולים לקדם פוסטים תמורת 7$. כבר קודם לכן נבחנו הפוסטים האלה בניו זילנד וב-20 מדינות נוספות כולל ישראל.
הבשורה של פייסבוק דווקא יצרה מחאה. היו רבים שראו בזה סחיטה כספית לאור העובדה שמה שהיה חינם עד עכשיו הפך לפוסט עם תג מחיר.
היו כאלה שחששו כי הרלבנטיות "תתהפך" ובעצם על הניוז פיד של המשתמשים יופיע תוכן שפייסבוק רוצה לקדם ולא באמת מה שמעניין את החברים של החברים של החברים. אז איך עושים פרסום בפייסבוק ובכל זאת שומרים על האווירה של רשת חברתית.
ספרו סיפור אל תשווקו!
אנשים אוהבים לקנות דברים שיש מאחוריהם סיפור, זה נותן להם הרגשה שיחד עם המוצר הם זכו במשהו מיוחד שיש לו סיפור ועכשיו הוא גם קצת שלהם.
כאשר עושים קידום בפייסבוק אסור לשכוח כי בסופו של דבר מדובר ברשת חברתית, שכל מי שגולש מה רוצה שיהיה לו מעניין ולכן הדרך הנכונה ביותר לעשות קידום בפייסבוק לפוסטים ממומנים היא לנצל את המדיה של סרטונים וצילומים יחד עם קופירייטינג מושחז שלא מוכר בצורה ישירה ובוטה, אלא מספר לגולשים בפייסבוק עוד סיפור, כמו כל הסיפורים שהם מקבלים מהחברים שלהם.
עסקים קטנים- זה הזמן לחגוג בפייסבוק!
האפשרות של פוסטים ממומנים בפייסבוק מה שאומר במילים אחרות: קידום בפייסבוק יצרה בעצם במה מפוארת לפרסום עבור העסקים הקטנים שמתקשים להשקיע תקציבים בפרסום אבל עדיין מבינים את הערך של קידום בפייסבוק וזקוקים לכך.
מכיוון שגם בפייסבוק מקליקים על מה שמשלמים, פוסטים ממומנים יכולים להיות דרך מצוינת לעשות פרסום כאשר מראש ניתן לקבוע מהי המסגרת התקציבית וגם לעמוד בה.
3 שנים אחרי פרסום המחקר המובא במאמר זה, היום אפשר לא רק לעשות קידום בפייסבוק אלא שהיא עצמה מספקת לך את הכלים הכי משוכללים לפרסום.
רימרקטינג לפרסום בפייסבוק
היום אפשר לעשות רימרקטינג גם בפייסבוק. (התאמת מודעות ספציפיות לקהל היעד של המפרסמים).
זו בדיוק הסיבה שפייסבוק משתדלים לשרטט פרופילים כמה שיותר מדויקים מבחינת אזור גיאוגרפי, גיל, תחומי עניין ועוד. איפה עד היום בעולם הפרסום יכולת לדעת, עוד לפני שפרסת משהו, מי הולך לקרוא את המודעות לך.
מצד אחד זה בהחלט משרת כל קמפיין קידום בפייסבוק מצד שני, כשפייסבוק התחילה לחטט בחיים, התקוממו הגולשים ודרשו את שמירת הפרטיות שלהם.
סביר להניח שאם הגולשים היו המפרסמים, לא ממש היה איכפת להם מהפרטיות שלהם, כי מהי פרטיות לעומת קידום בפייסבוק לגולש בן 36 שאוהב מוזיקה ושרואה ממש כרגע את הפוסט שלך על הגיטרה הכי שווה בעולם. שווה פרסום בפייסבוק לא?