60 טיפים לקידום אורגני מנצח
יש לכם אתר אינטרנט אך הקידום שלו לא זז? כיום בעלי עסקים רבים מבינים כי על מנת לתפוס את תשומת השלב של הקהל שלהם עליהם להשקיע בקידום האתר גם בחלק הממומן וגם באורגני. אם אין לכם אתר אינטרנט מקודם העסק שלכם לא קיים ולכן חשוב מאד להקדיש זמן רב לקידום האתר. בדרך להצלחה, כינסנו את טובי המוחות בחברת ג’נסיס מיתוג עסקי ואספנו בשבילכם 60 טיפים לקידום אורגני בגוגל סופר מקצועי. תהנו ותיישמו
אם השקעתם לא מעט זמן באתר שלכם, עכשיו הגיע הזמן לראות תוצאות. באמצעות קידום אורגני בגוגל תוכלו להגדיל את מידת החשיפה לאתר שלכם. לאחר שתקראו את המדריך הראשון של קידום אורגני בגוגל תעברו מיד למדריך המורחב שנמצא כאן לפניכם.
1. עליכם לדעת מהו קידום אורגני
קידום אורגני כשמו כן הוא, קידום טבעי לאתר שלכם ללא השקעה כספית. אם שאלתם את עצמכם כיצד ייתכן הדבר, הרי באמצעות מספר שיטות תוכלו להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.
2. ההמלצה היא להקים אתר בפלטפורמה של WordPress
החלטתם להקים אתר. ההמלצה היא לעשות זאת באמצעות פלטפורמה של wordpress בשל העובדה כי מדובר בפלטפורמה ידידותית למשתמשים בה. שימו לב כי ישנם מספר תוספים אשר יסייעו לכם בקידום האתר, כאשר ישנו תוסף אשר יסייע לכם בעת מילוי התגים המיועדים לקידום האתר ואילו תוסף אחר יסייע לכם לאופטימיזציה של האתר.
3. השקיעו בביצוע מחקר מילות מפתח
ההמלצה היא להשקיע בביצוע מחקר מילות מפתח ולבחור את מילות המפתח המתאימות ביותר. את המחקר יש לבצע בהתאם לכמות החיפושים החודשית ונוסף על כך יש לבחון את כמות התוצאות לכל מילת מפתח.
4. רשמו את האתר שלכם ב Google Analytics
האתר שלכם כבר באוויר? על מנת לתרום להליך הקידום ההמלצה היא לרשום את האתר בכלי האנליטיקס באמצעותו תהיה לכם האפשרות לפקח על מקורות הכניסה לאתר שלכם.
5. רשמו את האתר שלכם במנהל האתרים של גוגל: Google webmaster tools
באמצעות ההרשמה לכלי WMT תקבלו לא מעט מידע על האתר שלכם. שימו לב כי מדובר בכלי חינמי אשר יאפשר לכם לדעת פרטים רבים על האתר.
6. הקפידו על תגית כותרת Meta Title
האתר שלכם באוויר? חשוב מאד להקפיד על תג כותרת ולעדכן את התוכן השיווקי שלכם בהתאם. ההמלצה היא כי בתג הכותרת לא יופיעו יותר מ 70 תווים.
7. הקפידו על תגית תיאור Meta Description
ההמלצה היא לרשום בתג התיאור לא יותר מ156 תווים.
8. דאגו לכתוב תוכן חדש ואיכותי בבלוג
דרך יעילה למדי לפרסם את האתר שלכם היא באמצעות בלוג – דאגו לכתוב בלוג בנושא של האתר שלכם ולעדכן קהל הקוראים שלכם.
9. המלצה היא לעדכן את הבלוג לפחות פעמיים בחודש
על מנת שהאתר שלכם יקודם בתוצאות החיפוש של גוגל, כדאי לעדכן את הבלוג כמה פעמים בחודש.
10. הקצו מספר שעות ביום לכתיבת הבלוג
אם אתם צריכים לעדכן את האתר שלכם באמצעות בלוג, הקצו כמה שעות ביום לטובת כתיבת הבלוג.
11. הסתייעו בשירות של כותב תוכן
אם אתם מעדיפים להפקיד את המשימה בידי איש מקצוע, הרי חשוב מאד לבחור קופירייטר מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום.
12. וודאו כי הקופירייטר כותב תכנים מקוריים
וודאו כי הקופירייטר כותב תכנים מקוריים ולא מעתיק את התכנים מאתרים. תוכן משוכפל יכול רק להזיק!
13. בדקו כי הוא משלב בצורה חכמה את מילות המפתח בתכנים
עליכם לבדוק כי הקופירייטר משלב בצורה חכמה את מילות המפתח בתכנים – השילוב יסייע לאתר שלכם להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל.
14. בדקו כלים המאפשרים לכם לבחון את יעילותו של האתר
רוצים לבדוק האם האתר שלכם שווה? ישנם כלים ותוכנות לקידום אתרים אשר יאפשרו לכם לבחון זאת.
15. צרו שיתופי פעולה עם מקדמי אתרים
במטרה להעלות את ערך האתר שלכם, ההמלצה היא ליצור שיתופי פעולה עם מקדמי אתרים אחרים באמצעות כתיבת פוסטים או החלפה של תכנים.
16. באמצעות שיתופי פעולה תוכלו ליצור מוניטין חיובי ברשת
על מנת שהאתר שלכם יקודם בגוגל בצורה הטובה ביותר הקפידו לשתף פעולה עם מקדמי אתרים על מנת ליצור מוניטין חיובי ברשת.
17. דאגו ליצירת קישורים מאתרים סמכותיים
שימו לב כי אתר אשר מקשרים אליו נחשב אתר עם ערך גבוה. כך לדוגמא אתר ויקיפדיה נחשב לאתר עם ערך גבוה בשל האתרים הרבים המקושרים אליו.
18. כתבו פרטים על עצמכם
הקמתם אתר אינטרנט ואתם רוצים למצוא את האתר במקום גבוה בתוצאות חיפוש של גוגל, כתבו כמה פרטים על עצמכם
19. אם יש לכם מספר אתרים, כתבו פרטים חדשים
אם יש לכם מספר אתרים, כתבו בכל אתר מידע חדש אשר יגיע אל ציבור הקוראים שלכם.
20. השקיעו ביצירת פרופילים חברתיים
נוסף לאתר, תדאגו לתחזק מספר פרופילים חברתיים על מנת להראות נוכחות חברתית ברשת ולהעצים את האתר שלכם. באמצעות קידום בפייסבוק אפשר להגיע לקהל רלוונטי.
21. בדקו את גרף הידע של גוגל (Knowledge Graph)
כאשר גוגל מחפש מידע על האתר שלכם הוא מציג נתונים שונים המתייחסים לאתר הקרויים בשם גרף הידע – במסגרת גרף הידע מוזכרים נתונים שונים המופיעים בצורה בולטת לצד תוצאות החיפוש.
22. נצלו את כוחו של האינטרנט
בין אם אתם חברה גדולה או חברה קטנה, ההמלצה היא לנצל את כוחו של האינטרנט לטובת קידום בגוגל אורגני אפקטיבי.
23. באמצעות קידום אפקטיבי תוכלו להביא קוראים לכל עמוד אשר עבר אופטימיזציה
בהשוואה לקמפיין ממומן בו ניתן להתמקד במספר מצומצם של עמודים, באמצעות קידום אורגני ניתן להביא אנשים לעמודים אשר עברו אופטימיזציה- עמודים אשר עברו סריקה על ידי גוגל.
24. כתבו ערך מוסף לקהל הקוראים שלכם
על מנת להופיע במקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל עליכם להקדיש זמן ליצירת תוכן איכותי הכולל ערך מוסף לקהל הקוראים שלכם. ככל שיש עמודים רבים יותר באתר, כך החשיפה גבוה יותר.
25. בחנו את העדפה של גוגל באשר לגודל האתר
צוין כי העדפה של גוגל היא אתר קטן ומושקע על פני אתר גדול ולא מושקע וכאן נכנס לתמונה תוכן איכותי- ככל שתשקיעו בתוכן שלכם, כך תהיה לכם האפשרות להגדיל את החשיפה של האתר.
26. ערכו רשימת תפוצה
רבים מהמבקרים באתר שלכם עשויים להיות אנשים המופיעים ברשימת תפוצה ולכן ההמלצה היא לערוך רשימת תפוצה ולשלוח לאנשים המופיעים בה תכנים אודות האתר שלכם.
27. קידום אורגני נכון יסייע להכפלת הרווחים של האתר
באמצעות קידום אורגני נכון תוכלו להכפיל את הרווחים של האתר- ישנם אתרי תוכן המרוויחים באמצעות פרסומות או מודעות.
28. שבצו את מילת המפתח בצפיפות של 3%
על מנת להגדיל את החשיפה ההמלצה היא לשבץ את מילת המפתח בצפיפות של 3% כאשר כדאי להציב את המילה גם בפסקה הראשונה וגם באחרונה.
29. הוסיפו תמונות לאתר שלכם
על מנת לשפר את הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש ההמלצה היא להוסיף תמונות לאתר שלכם. כולנו מכירים את הביטוי תמונה אחת שווה אלף מילים- תמונה איכותית תגרום לקוראים להיכנס לאתר שלכם ולשהות שם זמן רב.
30. בחרו תמונה המתאימה לתכנים באתר שלכם
על מנת לבצע קידום אורגני אפקטיבי ההמלצה היא לבחור תמונה מתאימה לתכנים באתר שלכם וכך לעורר עניין רב בקרב הקוראים.
31. הוסיפו את מילות המפתח בתגיות של התמונות
שימו לב כי לכל תמונה יש תגיות Title ALT כאשר ההמלצה היא להוסיף את מילת המפתח לתגיות הנ"ל.
32. השקיעו בבניית מערך קישורים חיצוניים ברשת
השקיעו בבנייה של מערך קישורים חיצוניים ברשת אשר יקשרו אל הדפים שלכם באמצעות מילת המפתח אותה תרצו לקדם. מילת המפתח תופיע כקישור עוגן וכאשר הקוראים ילחצו על המילה הם יגיעו אל הדף שלכם.
33. שכרו את שירותיו של מקדם אתרים בעל ניסיון רב בתחום
על מנת לבצע קידום אורגני כהלכה יש לשכור את שירותיו של מקדם אתרים בעל ניסיון רב בתחום אשר יבצע רישום לאינדקסים ויבצע פעילויות שונות בפורמים ובלוגים הקשורים לאתר שלכם.
34. התייעצו עם לקוחות קודמים
בבחירת מקדם אתרים יש להתייעץ עם לקוחות קודמים במטרה לבחור את מקדם האתרים הטוב ביותר.
35. הגיעו לפגישה אישית
בבואכם לבחור מקדם אתרים ההמלצה היא להגיע לפגישה אישית במהלכה תוכלו לשאול אותו סדרת שאלות על הניסיון שלו והיכן רכש את השכלתו.
36. אל תכניסו קישורים רבים לאתר
על מנת לבצע קידום אורגני בצורה יעילה ההמלצה היא לא להכניס מיד קישורים רבים לאתר שלכם. ההליך של בניית הקישורים צריך להיעשות בצורה יעילה.
37. בניית הקישורים צריכה להיעשות כאילו הקוראים המליצו עם האתר שלכם
בניית הקישורים צריכה להיעשות בצורה טבעית, כאילו ציבור הקוראים באתר שלכם המליץ על האתר. תדאגו שלא תראה מניפולטיביות.
38. בעת בניית הקישורים עשו שימוש בשיטות המקובלות
אם אינכם רוצים לקבל עונש מגוגל, עשו שימוש בשיטות בניית הקישורים המקובלות על ידי גוגל.
39. הקימו דף עסקי בגוגל פלוס
הקימו דף עסקי בגוגל פלוס הדבר יסייע לכם רבות מבחינת הקידום האורגני. אחת לתקופה דאגו להגדיל את כמות העוקבים שלכם.
40. באמצעות עדכון התכנים גוגל תדרג אתכם גבוה בתוצאות החיפוש
אם יש לכם עמוד פייסבוק או בלוג, אל תזניחו אותם ודאגו לעדכון אחת לתקופה. ההמלצה היא להתעדכן בתכנים הפופולריים ביותר באינטרנט במטרה לקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
41. הכירו את מערכת הניהול באתר שלכם
כדאי לכם להכיר את מערכת ניהול האתר שלכם- שם מרבית העבודה תתבצע. באמצעות סיוע של קופירייטר תוכלו לקדם את מילות המפתח הרצויות.
42. התכוננו להשקעה לטווח ארוך
דאגו להשקעה לטווח ארוך- הקפידו להתעדכן בכל הנעשה בתחום קידום אתרים אורגני על מנת לקדם את האתר שלכם טוב יותר.
43. התאימו את האתר שלכם למובייל
בואכה שנת 2019 הגיע הזמן שתתאימו את האתר שלכם למובייל. כל אחד כיום מחובר לטלפון הפרטי שלו וחשוב ביותר להתאים את האתר למובייל על מנת שהקוראים שלכם יוכלו לקרוא מידע בכל זמן נתון.
44. הקפידו לשתף את התכנים שלכם
הקופירייטר אשר שכרתם את שירותיו כתב מאמר מעניין? זה הזמן לפרסם את המאמר בכמה שיותר רשתות חברתיות. שיתוף התכנים יסייע לכם להגיע לקהל רב יותר.
45. הכינו סרטוני הדרכה
דאגו לפתוח חשבון יוטיוב על מנת לפרסם סרטוני וידיאו עבור הקהל שלכם. ככל שתצליחו ליצור סרטונים מעניינים יתר, כך הקהל שלכם יישאר באתר זמן רב יותר ותזכו לדירוג גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל.
46. התאימו את החיפוש הקולי למילות המפתח
בזמן האחרון ניתן לראות כי רבים מבצעים חיפוש קולי. החיפוש הקולי מאפשר לאנשים לתת למכשיר פקודות במקום לבזבז זמן על הקלדה. ההמלצה היא להתאים את מילות המפתח לחיפוש הקולי על מנת לחסוך זמן.
47. בצעו הערכה מחדש של מילות המפתח
על מנת להתאים את החיפוש הקולי למילות המפתח יהיה עליכם לבצע הערכה מחדש של מילות המפתח.
48. שפרו את מהירות האתר שלכם
רגע לפני שאתם נכנסים לקרוא כתבות בפלאפון הפרטי שלכם, דאגו לבצע שיפור במהירות האתר שלכם על מנת לאפשר לקוראים שלכם לדפדף במהירות בין הכתבות השונות.
49. בחרו כתובת נוחה לאתר שלכם
אחד הטיפים החשובים ביותר הוא לבחור כתובת נוחה באמצעותה גוגל יבין מה התוכן בעמוד המסוים.
50. קראו לפעולה
גוגל רוצה להעניק את תוצאות החיפוש המתאימות ביותר לאתר כאשר אחת הדרכים לבדוק זאת היא באמצעות הנעה לפעולה של הקוראים באתר- האם הם ביצעו פעולת שרשרת אשר גרמה לדירוג של האתר לעלות.
51. יש לכם חנות פיזית? עשו שימוש במיקוד בהתאם למיקום הגיאורפי של פייסבוק
אם יש לכם חנות פיזית הרי עשו שימוש במיקוד בהתאם למיקום הגיאוגרפי של בפייסבוק במטרה לייצור פרסום ממוקד.
52. דאגו לרשם את האתר שלכם לאינדקסים מתאימים
דאגו לרשום את האתר שלכם לאינדקסים מתאימים בהתאם לתחום של העסק שלכם במטרה להגדיל את הרלוונטיות של הקישורים.
53. דאגו לבצע שכתוב של התוכן שלכם ולהיפטר מתוכן משוכפל
אם התוכן שלכם לא מעניין מספיק ההמלצה היא לדאוג לשכתוב התוכן על ידי קופירייטר מקצועי. שימו לב כי תוכן לא מעניין עשוי להוביל להורדה בדירוג של גוגל. על מנת להיות בדירוג גבוה של גוגל, דאגו להיפטר מתוכן משוכפל. אם יש לכם תכנים משוכפלים באתרים, הקדישו זמן לשנותם.
54. דאגו ליצור סרטון וידיאו של 360 מעלות בפייסבוק
על מנת להעשיר את האתר שלכם תוכלו ליצור סרטון וידיאו של 360 מעלות בפיייסבוק וכך להגדיל את תנועת הגולשים באתר שלכם.
55. צרו תוכן עם זווית מעניינת
השקיעו ביצירת תוכן הכולל זווית ראייה מעניינת- תוכן כזה יביא קוראים רבים לאתר שלכם.
56. יצרתם תוכן חדש לאתר? חשבו איך ניתן לנצל אותו בעתיד
אם יצרתם תוכן חדש לאתר שלכם, חשבו איך ניתן לנצל את התוכן הזה בעתיד שיהפוך לסרטון או מצגת בהם תוכלו לעשות שימוש.
57. הכירו כלים אשר יסייעו לכם לבחור נושאים לכתיבה
הכירו כלים חדשים אשר יסייעו לכם לבחור נושאים לכתיבת המאמרים באתר.
58. משנים את עיצוב האתר שלכם? התייעצו עם מומחים
על מנת להגדיל את החשיפה כדאי להשקיע בעיצוב האתר. עם זאת לעיתים עולה הצורך לשנות את העיצוב. במקרה הזה, התייעצו לא רק עם המעצב הגרפי אלא גם עם מומחה קידום אתרים.
59. דאגו להסיר מאתר שלכם פרסומות קופצות
אם יש לכם פרסומות קופצות באתר דאגו להסירן. לפי מידע שנמסר מגוגל מדובר באלמנט פרסומי הפוגע בקידום האתר .
60. הוסיפו פירורי לחם (breadcrumbs) במטרה לסייע לחווית המשתמש
משמעות הדבר היא הוספת אמצעים אשר יסייעו למשתמשים באתר שלכם להבין על מה האתר.