המפתח נמצא במילים – מחקר מילות מפתח ליצירת קידום אפקטיבי בגוגל
תחום התמחות שלי הוא מחקר מילות מפתח בגוגל.
מהו מחקר מילות מפתח?
מדובר במחקר המאתר מילים וביטויים שמשפרים את מיקום האתר בתוצאות החיפוש. אלה הם הביטויים או המילים שבהן משתמש הגולש כאשר הוא מבצע חיפוש באינטרנט.
איתור מילות מפתח רלוונטיות, שילובן באתר והוספתן לתכנים שלכם באינטרנט הם לב ליבו של הקידום האורגני במנועי חיפוש. למעשה, זאת הפעילות הראשונה שנעשית במסגרת השיווק האורגני וקידום האתר שלכם.
מדובר בהתמחות שמשלבת ניסיון, יכולת אנליטית, הבנה טכנולוגית וידע בתחום מנועי החיפוש באינטרנט.
לכן, אני מאוד ממליץ לכם לעבוד עם מומחים בתחום, בייחוד כאשר אתם בונים, מתחזקים ומפתחים את האתר שלכם ברשת.
זהו תהליך מתמשך שכן מנועי החיפוש משנים באופן קבוע את האלגוריתמים שלהם, שיטות לבניית אינדקסים וסימון תכנים, ומייצרים עדיפות לתוכן כמנוע הקידום העיקרי.
למה אני זקוק למחקר מילות מפתח בגוגל?
מרבית ה"טיולים" הדיגיטליים מתחילים במנוע חיפוש – אנחנו מחפשים מושג, מוצר, שירות, מענה לשאלה, מידע. מרבית הגולשים מבקשים לקבל תשובה לשאלה שמעניינת אותם ולשם כך הם משתמשים במילים או ביטוים.
ככל שאנחנו מצליחים לאתר את הביטויים הפופולריים ביותר והרלוונטיים ביותר עבור המשתמשים, כך תגדל הרלוונטיות של האתר שלנו וכך תגדל הסבירות שהוא יגיע גבוה יותר ברשימת תוצאות החיפוש בגוגל.
זאת משוואה מאוד פשוטה:
מילות מפתח רלוונטיות ->מיקום גבוה יותר בגוגל ->יותר מבקרים -> יותר לידים -> יותר מכירות.
כדי להגיע לתוצאות טובות, נדרש מחקר מילות מפתח. המטרה היא לאתר את מילים המפתח משלבות רלוונטיות למה שהאתר שלכם מציע יחד עם כמות חיפושים שבהן המילים האלה מופיעות בהם. בנוסף, צריך למצוא את המילים שתוכלנה "לבלוט" בין כל מילות החיפוש האחרות, כדי שתהיינה מספיק ייחודיות.
המחקר מצריך ידע ייחודי, ניסיון והתמחות טכנית ונמצא בבסיס תשתית של פרסום בגוגל לכל חברה. לכן, יש חשיבות רבה לבחירת המומחים שעובדים בשבילכם על משימה זאת.
קידום אורגני ללא ביצוע מחקר מילות מפתח הוא כמו חיפוש חתול שחור בחדר חשוך…בלי פנס. יש הסתברות שתמצאו, אבל היא די קטנה.
קווים מנחים למחקר מילות מפתח
- איסוף מילות מפתח ממגוון מקורות – הלקוח (בעל האתר), כלי מילות מפתח של גוגל (adwords), חיפוש מילות מפתח של המתחרים, אינטרנט, מומחי שיווק.
- מבחן השימוש הסביר – באיזה מילות מפתח סביר שישתמש גולש ממוצע בזמן חיפוש
- מבחן יעילות מילות המפתח – עד כמה הביטוי או מילת המפתח מתארים את השירות/מוצר/ערך שמציע הלקוח?
לדוגמה – הביטוי "קידום אתרים" הוא ביטוי מאוד פופולרי ולכן, אתרים רבים ירצו להשתמש בה – הביטוי מפיק הרבה מאוד תוצאות בגוגל.
נוכל, למשל, להשתמש בביטוי כמו "קידום אורגני בגוגל". זהו ביטוי שהוא יחסית פחות "פופולרי" אבל במהלך הקידום האורגני, יוכל להביא את האת האתר שלכם לראש דף התוצאות הראשון בגוגל.
שימוש במילות מפתח יחידות – אני לא ממליץ על שימוש במילת מפתח יחידה מכיוון שהיא לא תמיד מצליחה לתפוס את הערך או את המוצר שלכם – היא לא תעבור את מבחן היעילות.
מילות מפתח משמשות גם ברשתות חברתיות – תוצאת מחקר מילות מפתח יביא גם לבניית רשימת ביטויים שיעזרו בקידום בפייסבוק (להופיע בשם של דף פייסבוק עסקי וכן בכתיבת פתקים בדף העסק בפייסבוק, מאחר ובשני מקומות אלו מתקיימת סריקה של גוגל – אינדוקס ולכן חשוב השימוש במילות מפתח גוגל אטרקטיביות גם במקומות אלו בפייסבוק) יש לשים לב לכלל זה כאשר מתחילים תהליך של פרסום בפייסבוק לעסק.
ביצוע של מחקר מילות מפתח יעיל ואפקטיבי ושילוב נכון של מילות המפתח בדפי האתר תוך שימוש בתכנים איכותיים ,מקוריים ,ובעלי ערך לגולש הינו למעלה ממחצית הדרך להצלחת קידום אורגני בגוגל של אתרכם .
ומה הלאה ? רוצים עוד ? בבלוג שלי באתר "בלוג קידום בגוגל ובפייסבוק" פרסמתי מאמר נוסף ובו יורדים יותר לעומק בנושא ביצוע של מחקר מילות מפתח גוגל – ועד אז אל תשכחו, זו הינה ההתמחות שלי…
שרות זה של ביצוע מחקרי מילות מפתח כמו שרותים אחרים באתר ניתן גם לאוכלוסיית גילאי 50+ שנפלטו משוק העבודה ונמצאים בשלב ייזום עסק עצמאי ומעוניינים לקדם את אתרם ( ראו בהמשך בפורום חמישים פלוס ).
האתר שלכם עוד לא בעמוד הראשון ?!
למה אתם מחכים? בואו לקדם אותו עכשיו!
פינת ההמלצה בתחום המחקר של מילות המפתח
הנה המלצה שקבלתי מג'קי סויקיס ה"אורים והתומים" של קידום אתרים אורגני בגוגל על פרויקט מחקר מילות מפתח שבצעתי ולהלן הציטוט: דני, ישבת בשקט כל הקורס והפגזת עבודה! כל הכבוד פשוט מצוין!!! תענוג לקבל כזו עבודה. רואים שהשקעת הרבה ורואים עוד יותר שאתה מבין מה שאתה עושה! אהבתי כמה דברים אצלך שמראים על חשיבה מחוץ לקופסה : עמודות תחרות ממומן ומגמות, נפח חיפוש אמיתי ורעיון הנרמול. כל הכבוד! רק טוב ונהיה בקשר, Jacki Soikis – ג'קי סויקיס
אז אל תשכחו גולשים יקרים, מחקר מילות מפתח גוגל הינו חוד החנית של הקידום באינטרנט כפי שהסברתי – אל תזניחו אותו , השאירו את העבודה למומחים … ובכל זאת אם אתם מתעקשים להתמודד לבד אתם מוזמנים לקרוא 2 מאמרים שכתבתי בנושא : מחקר מילות מפתח לבעלי אתרים ו- שימוש במילות מפתח גוגל לקידום בגוגל אשר מופיעות ב"בלוג קידום בגוגל ובפייסבוק באתר".
עדכון חשוב: לאחרונה גוגל בטלו את " כלי מילות המפתח " ( adwords ) ובמקומו השיקו את הכלי חדש שנקרא "מתכנן מילות המפתח" … ראו בקישור ב"בלוג קידום בגוגל ובפייסבוק" באתר כתבתי מאמר המדריך בצורה ברורה ומפורטת, כיצד לעבוד עם הכלי החדש לשם קבלת רעיונות למילות מפתח נוספות וכן קבלת הנתון החשוב של כמות חיפושים חודשית ומדוייקת של כל מילת המפתח … לחצו על מדריך לביצוע מחקר מילות מפתח עם הכלי החדש "מתכנן מילות המפתח" ותתעדכנו … בהצלחה ,ואל תשכחו לשתף גם את החברים !
רוצים לראות איפה אתם ממוקמים בגוגל ועוד כמה דברים שיועילו לאתר שלכם?!
הנה תוכנה מעולה לדרוג אתרים ולאיתור מילות מפתח אטרקטיביות למטרת קידום אורגני וממומן ועוד המון יתרונות נוספים שמסייעים גם למחקר מילות מפתח … אני משתמש בכלי זה וממליץ עליו בחום ! הכלי נתן גם פתרונות כוללים הן לבעלי אתרים והן למקדמי אתרים לחצו על הקישור מטה לניסיון בחינם!
שיתוף פעולה עם ג'נסיס – צוות מומחים שעומד לרשותכם.
עם התפתחות העבודה שלי וצבירת ניסיון, החלטתי להתקדם לכיוון של תכניות שותפים ברשת ובמסגרת החלטה זו, התחלתי בשיתוף פעולה עם החברה המובילה בארץ בנושא פרסום דיגיטלי, שיווק אורגני, מיתוג ועיצוב. הצוות של ג'נסיס עומד לרשותכם בכל נושאי קידום אתרים אורגני וגם ממומן ובשיווק וכמובן קידום בפייסבוק.
הצוות המקצועי של ג'נסיס יוכל לסייע לכם גם בתחומי פרסום, מיתוג, הקמה ובנוסף עיצוב אתרים.
דברו עם ג'נסיס עכשיו – 077-7296157 או צרו קשר.
אז גולש/ת יקר/ה אל תהסס – השאר פרטים בדף "צור קשר" באתר ואשמח לתת לך הצעת מחיר לביצוע מחקר מילות מפתח ו/או הצעה לקידום אורגני של אתרכם בגוגל ואם את/ה מרגיש בנוח התקשר/י ישירות אלי לטלפון: 077-7296157 !
בבלוג שלי "בלוג שיווק באינטרנט" באתר זה אביא לכם מעת לעת חומרים ( מאמרים והמלצות ) אשר עשויים לסייע לכם/ן להבין יותר את עולם קידום אתרים אורגני בגוגל והקידום בפייסבוק וכן טיפים חשובים שיסייעו לכם…צפו לבאות !
אם אהבתם את התכנים ומצאתם שהם תורמים לכם אשמח אם על הדרך , אם תפרגנו ב-LIKE או בפלוס בגוגל פלוס ותשתפו ברשתות החברתיות באמצעות כפתורי השיתוף המופיעים באתר וברשתות חברתיות בהם אתם גם רשומים (ואם לא הגיע הזמן ! … , במיוחד מומלץ לכם לפתוח חשבון בגוגל פלוס – google plus אם יש לכם אתר) … ואני מצדי מודה לכם מראש.